Klient maluje rynek

Restauracje muszą się zmienić, żeby nadal zarabiać. Bo klienci robią się coraz bardziej wybredni.
Popularyzowanie zdrowego trybu życia kształtuje nowe nawyki żywieniowe. Moda na gotowanie poprawiła wiedzę Polaków na temat diety, zdrowego odżywiania się i nowych smaków. Liczy się też cena. Według raportu „Polska na talerzu 2015” na posiłek w restauracji jesteśmy w stanie wydać do 36 zł. Jedzenie zaczęło stanowić element kultury. Chcemy jeść smacznie, zdrowo, niedrogo i w miłym otoczeniu. Wyrósł nam nowy trend tzw. slow food, który ma łączyć przyjemność jedzenia z odpowiedzialnością, ze zrównoważonym rozwojem oraz w zgodzie z naturą. Tak zdefiniował pojęcie autor i założyciel międzynarodowej organizacji Slow Food Global Carlo Petrini. Za trendem slow food podąża współczesna gastronomia. Fast foody zeszły na drugi plan. Ludzie chcą celebrować jedzenie, nie spieszyć się, delektować walorami smakowymi w atrakcyjnym otoczeniu.
Większość restauracji nastawia się na klienta, który nie tylko wpadnie i wypadnie, ale trochę dłużej zabawi w lokalu. Nowe potrzeby i zwyczaje żywieniowe ludzi zmusiły duże sieci gastronomiczne, kojarzone z segmentem fast food, do modyfikacji wizerunku. Np. McDonald`s zmienił wystrój lokali, by na dłużej zatrzymać u siebie klienta. Placówki sieci zostały wykończone w drewnie, co ociepliło ich wnętrze, oraz wyposażone w miękkie kanapy. Jednak najważniejszą i rewolucyjną zmianą jest obsługa kelnerska, którą sieć na razie wdrożyła w Australii, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Niemczech. Tak poważne posunięcie tak poważnego gracza zupełnie niekojarzonego z tego typu obsługą potwierdza tylko siłę trendu slow food. Firma zrobiła również ukłon w stronę osób, które lubią „zielone” dania i uzupełniła ofertę o sałatki i owoce. W tyle za McDonald`sem nie pozostaje Burger King, który zaczął sprzedawać wegetariańskie burgery. Na razie tylko w Indiach, ale być może i my w Polsce ich skosztujemy.
Telepizza również skrupulatnie obserwuje rynek oraz zachowania i potrzeby konsumentów. Kiedyś nowością na rynku i atrakcją było zamawianie jedzenia na telefon i dostarczanie pizzy do domu i na tym zbudowaliśmy pozycję lidera w dostawie. Teraz, gdy coraz więcej ludzi częściej wychodzi z domu, Telepizza chce, by jej lokale były miejscem, do którego chętnie przyjdą. Stąd pomysł kompletnej zmiany placówek. Wprowadziliśmy koncept lokalu z obsługą kelnerską oraz rozszerzyliśmy menu o ciasta i wina. Zmieniliśmy również wystrój, który zachęca do spożywania pizzy na miejscu. Wróciliśmy również do otwartej kuchni, gdzie wszystkie pizze przygotowujemy w obecności klientów, dzięki czemu wiedzą, jak jest wyrabiana pizza oraz jakie składniki zawiera. Aktualnie mamy pięć placówek w nowej odsłonie. Cieszy nas bardzo fakt, że trafiliśmy z pomysłem, o czym świadczą dobre wyniki sprzedaży we wszystkich pizzeriach.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej