Zapal się do firmy

Nowy Rok nastraja nas do analizy sytuacji życiowej oraz podsumowań swoich osiągnięć i porażek. Taki już nasz ludzki urok.
W Stanach Zjednoczonych przeprowadzono ankietę, z której wynika, że na początku roku działania służące zmianie swojego życia przyrzeka sobie około 50 proc. przebadanych kobiet i mężczyzn. Kobiety – jak przystało na płeć piękną – postanawiają zrzucić zbędne kilogramy, by stać się jeszcze piękniejsze; mężczyźni chcą szlifować charakter – co też im się chwali. Polacy, w swoich deklaracjach, nie różnią się niczym od Amerykanów. Co roku przyrzekamy sobie, że rzucimy palenie, przejdziemy na dietę, zmienimy pracę albo... założymy własny biznes.
Zwykle wraz z upływem dni zapał do wielkich przemian mija. Badania pokazują, że zaledwie 15 proc. osób realizuje wyznaczone sobie na przełomie roku cele, ponad 40 proc. badanych osiąga połowiczny sukces, zaś pozostali zatrzymali się na etapie deklaracji. Nie jest to jednak powód do zmartwień. Ewa Woydyłło, znana psychoterapeutka i autorka poradników psychologicznych, uważa, że większość zmian, na które decydujemy się w życiu dokonuje się, nie w wyniku nagłego wydarzenia, tylko dzięki motywacji i pracy.
Co nas zatem hamuje? Najczęstszym powodem rezygnacji z marzeń o własnym biznesie jest strach przed konkurencją i obawa przed bankructwem. Do lęków, które odczuwają niemal wszyscy przedsiębiorcy, niezależnie od długości i szerokości geograficznej w jakich żyją, doszedł jeszcze demon globalny – kryzys. Informacje na temat zapaści greckiej gospodarki, czarne prognozy audytorów wieszczących recesję eurostrefy – mogą zniechęcić nawet biznesowych zapaleńców.
Tymczasem może wystarczy zmienić podejście? Przekujmy kryzys w nową rzeczywistość. Nie odkładajmy planów na założenie firmy na lepsze czasy. Siła noworocznych postanowień tkwi nie w natychmiastowym efekcie, a w zmianie sposobu myślenia i motywacji. Jeśli komuś bardzo zależy, to na pewno mu się uda.
Aneta Wieczorek-Hodyra
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej