Array ( [article] => Array ( [pid] => 49401 [country] => pl [article_id] => 7646 [article_date] => 2013-04-05 [articletype_id] => 28 [article_title] => Biznes dla młodych [article_intro] => W Polsce 30 proc. firm jest prowadzonych przez osoby, które nie ukończyły 30. roku życia. Zanim założymy firmę, sprawdźmy czy się do tego nadajemy. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => Warunkami niezbędnymi do tego, żeby być przedsiębiorcą są: pomysł, zespół, umiejętność znalezienia inwestora, który będzie również mentorem. [secret] => scrtk657ba7af8e468d305986be3bd97e67d3 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => biznes-dla-mlodych [article_title_striped] => Biznes dla młodych [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Osoby młode często deklarują chęć rozpoczęcia pracy na własny rachunek, ale tylko kilka procent z nich realizuje taki plan. Co zrobić, żeby zostać przedsiębiorcą?
- Zaczyna się oczywiście od pomysłu. Drugim warunkiem jest zespół. Warto dobrze dobierać partnerów, to muszą być osoby o podobnym podejściu do życia i biznesu. Niezbędną umiejętnością jest także znalezienie inwestora, który poza pieniędzmi pomoże rozwinąć biznes – mówi Anna Hejka, prezes Heyka Capitals Markets Group, ekspert kampanii Narodowy Program Przedsiębiorczości.

Czynniki determinujące do bycia przedsiębiorcą mogą również wynikać z postaw. Osoby otwarte, lubiące wyzwania, chcące się uczyć odnajdą się w pracy na własny rachunek.
- Można powiedzieć, że każdy z nas posiada cechy, które są potrzebne do bycia przedsiębiorcą. Ale być może nie w takiej ilości, która tworzy niezbędną masę do tego, żeby nasze chęci zmienić na konkretne działania. Z drugiej strony nie skazuje to żadnego z nas na tylko i wyłącznie pracę najemną. Jeżeli zdamy sobie sprawę z aktualnego rozwoju psychologii, socjologii oraz możliwości rozwijania technik, które niektórzy nazwą technikami manipulacjami, niekoniecznie o pejoratywnym znaczeniu, to możemy stwierdzić, że podstawową cechą do tego, żeby być przedsiębiorcą jest umiejętność zdiagnozowania swoich słabych stron. Następnie te cechy należy poprawić i wykreować w sobie przedsiębiorcę – mówi prof. Anna Rogut z Uniwersytetu Łódzkiego i Społecznej Akademii Nauk.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Własny biznes to praca zespołowa

Firmy walczą o pozycję na rynku, czyli o klienta. Kiedy jednak przedsiębiorca rozpoczyna swoją działalność musi grać w zespole i z zespołem.
- Nie ma ludzi, którzy będą w stanie zrobić coś samodzielnie. Żaden inwestor, anioł biznesu ich nie wesprze, bank nie udzieli im pożyczki – mówi Anna Hejka.

Zespół tworzą osoby o odpowiednich kompetencjach. - Potrzebne są osoby techniczne, ale również takie, które mają wizję i wiedzą, jak dalej rozwijać wspólny biznes. W Jakdojade.pl dzielimy się zadaniami zgodnie z naszymi predyspozycjami wynikającymi z doświadczenia, wykształcenia oraz cech osobowości - mówi Bartosz Burek, menedżer Jakdojade.pl.

Partnerzy biznesowi nie powinni ze sobą również rywalizować - lider jest jeden. Taka osoba musi mieć jednak charyzmę, by zespół jej zaufał i podążał za nią. W zależności od tego, w jakim sektorze przedsiębiorcy zamierzają działać, osób do zespołu można szukać na zewnątrz, korzystając z usług outsourcingowych. Nie dotyczy to jednak aktywności, obowiązków, które decydują o „być, czy nie być” firmy. Takie działania muszą być po stronie zespołu.

Często spektakularne biznesy upadają z błahych powodów – kłótni wspólników. Zdarza się, że ktoś w zespole może angażować się mniej, ktoś inny bardziej. Wtedy zaczynają się nieporozumienia. By tego uniknąć, warto zastosować zasadę okresu nabywania praw - osoba, która jest założycielem dzieli role w zespole, określa kamienie milowe – cele, które należy spełnić w określonym czasie. Jeśli osoby wywiążą się z zadań, nabywają udziały w spółce.

Kapitał na start

Na polskim rynku istnieje już wiele programów, z których młodzi przedsiębiorcy mogą pozyskać pieniądze na start.
- Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości podpisała umowy na wsparcie rozwoju biznesu na kwotę 27 mld zł, z czego 14 mld zł już zostało wypłaconych w gotówce na rachunki przedsiębiorstw. W kwietniu PARP planuje konkurs dla inkubatorów przedsiębiorczości, które niejako transferują pomoc nie tylko w formie gotówki, ale również mentoringu, coachingu - wspierając tym samym merytorycznie przedsiębiorców. W czerwcu agencja zamierza uruchomić fundusz pożyczkowy ukierunkowany na start up – mówi Michał Bańka, dyrektor departamentu wsparcia instytucji otoczenia biznesu PARP.

Zaangażowanie inwestora w budowanie biznesu jest bezcenne. Przedsiębiorca powinien jednak pamiętać o tym, żeby obniżyć stopień ryzyka dla inwestora. Rozpoczęcie własnego biznesu wymaga odwagi i otwartości przedsiębiorcy. A ze strony inwestora poczucia pewności, którą powinien zapewnić mu przedsiębiorca.

(awh)

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 164 [author_pid] => 971 [author_name] => Aneta Wieczorek-Hodyra [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] =>

Aneta Wieczorek jest związana z PROFIT system od 2006 roku. Dziennikarka miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING oraz portalu Franchising.pl.

Jest absolwentką socjologii na wydziale ekonomiczno-socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego i stypendystką wydziału nauk społecznych i ekonomicznych University of Macedonia. Ukończyła również studium dziennikarskie i podyplomowe studium PR Uniwersytetu Warszawskiego i Polskiej Akademii Nauk.

Zaczynała jako reporter radia Eska i współpracownik Gazety Wyborczej, następnie pracowała jako dziennikarz Dziennika Łódzkiego w wydawnictwie Polskapresse, gdzie specjalizowała się w przygotowaniu artykułów informacyjnych i publicystyce. Współpracowała również z wydawnictwami branżowymi.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 81987 [itemserver_id] => 29482 [img_width] => 100 [img_height] => 133 [path] => 501/8ec/aneta_wieczorekhodyra.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => Aneta Wieczorek, dziennikarz ) [author_name_url] => aneta-wieczorek-hodyra ) ) [link] => /moja-firma/7646/biznes-dla-mlodych/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => biznes [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 63 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => biznes ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72886 [country_item] => pl [description] => Warunkami niezbędnymi do tego, żeby być przedsiębiorcą są: pomysł, zespół, umiejętność znalezienia inwestora, który będzie również mentorem. [path] => 374/36e/aniol-biznesu-sxc-hu-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 22298 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81729 [country_item] => pl [description] => Warunkami niezbędnymi do tego, żeby być przedsiębiorcą są: pomysł, zespół, umiejętność znalezienia inwestora, który będzie również mentorem. [path] => 848/269/biznesmen_z_teczka_s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 22588 ) ) ) [og_image] => 374/36e/aniol-biznesu-sxc-hu-s.jpg [article_date_formated] => 05.04.2013 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72886 [country_item] => pl [description] => Warunkami niezbędnymi do tego, żeby być przedsiębiorcą są: pomysł, zespół, umiejętność znalezienia inwestora, który będzie również mentorem. [path] => 374/36e/aniol-biznesu-sxc-hu-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 22298 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72886 [country_item] => pl [description] => Warunkami niezbędnymi do tego, żeby być przedsiębiorcą są: pomysł, zespół, umiejętność znalezienia inwestora, który będzie również mentorem. [path] => 374/36e/aniol-biznesu-sxc-hu-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 22298 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Biznes dla młodych

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Osoby młode często deklarują chęć rozpoczęcia pracy na własny rachunek, ale tylko kilka procent z nich realizuje taki plan. Co zrobić, żeby zostać przedsiębiorcą?
- Zaczyna się oczywiście od pomysłu. Drugim warunkiem jest zespół. Warto dobrze dobierać partnerów, to muszą być osoby o podobnym podejściu do życia i biznesu. Niezbędną umiejętnością jest także znalezienie inwestora, który poza pieniędzmi pomoże rozwinąć biznes – mówi Anna Hejka, prezes Heyka Capitals Markets Group, ekspert kampanii Narodowy Program Przedsiębiorczości.

Czynniki determinujące do bycia przedsiębiorcą mogą również wynikać z postaw. Osoby otwarte, lubiące wyzwania, chcące się uczyć odnajdą się w pracy na własny rachunek.
- Można powiedzieć, że każdy z nas posiada cechy, które są potrzebne do bycia przedsiębiorcą. Ale być może nie w takiej ilości, która tworzy niezbędną masę do tego, żeby nasze chęci zmienić na konkretne działania. Z drugiej strony nie skazuje to żadnego z nas na tylko i wyłącznie pracę najemną. Jeżeli zdamy sobie sprawę z aktualnego rozwoju psychologii, socjologii oraz możliwości rozwijania technik, które niektórzy nazwą technikami manipulacjami, niekoniecznie o pejoratywnym znaczeniu, to możemy stwierdzić, że podstawową cechą do tego, żeby być przedsiębiorcą jest umiejętność zdiagnozowania swoich słabych stron. Następnie te cechy należy poprawić i wykreować w sobie przedsiębiorcę – mówi prof. Anna Rogut z Uniwersytetu Łódzkiego i Społecznej Akademii Nauk.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Własny biznes to praca zespołowa

Firmy walczą o pozycję na rynku, czyli o klienta. Kiedy jednak przedsiębiorca rozpoczyna swoją działalność musi grać w zespole i z zespołem.
- Nie ma ludzi, którzy będą w stanie zrobić coś samodzielnie. Żaden inwestor, anioł biznesu ich nie wesprze, bank nie udzieli im pożyczki – mówi Anna Hejka.

Zespół tworzą osoby o odpowiednich kompetencjach. - Potrzebne są osoby techniczne, ale również takie, które mają wizję i wiedzą, jak dalej rozwijać wspólny biznes. W Jakdojade.pl dzielimy się zadaniami zgodnie z naszymi predyspozycjami wynikającymi z doświadczenia, wykształcenia oraz cech osobowości - mówi Bartosz Burek, menedżer Jakdojade.pl.

Partnerzy biznesowi nie powinni ze sobą również rywalizować - lider jest jeden. Taka osoba musi mieć jednak charyzmę, by zespół jej zaufał i podążał za nią. W zależności od tego, w jakim sektorze przedsiębiorcy zamierzają działać, osób do zespołu można szukać na zewnątrz, korzystając z usług outsourcingowych. Nie dotyczy to jednak aktywności, obowiązków, które decydują o „być, czy nie być” firmy. Takie działania muszą być po stronie zespołu.

Często spektakularne biznesy upadają z błahych powodów – kłótni wspólników. Zdarza się, że ktoś w zespole może angażować się mniej, ktoś inny bardziej. Wtedy zaczynają się nieporozumienia. By tego uniknąć, warto zastosować zasadę okresu nabywania praw - osoba, która jest założycielem dzieli role w zespole, określa kamienie milowe – cele, które należy spełnić w określonym czasie. Jeśli osoby wywiążą się z zadań, nabywają udziały w spółce.

Kapitał na start

Na polskim rynku istnieje już wiele programów, z których młodzi przedsiębiorcy mogą pozyskać pieniądze na start.
- Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości podpisała umowy na wsparcie rozwoju biznesu na kwotę 27 mld zł, z czego 14 mld zł już zostało wypłaconych w gotówce na rachunki przedsiębiorstw. W kwietniu PARP planuje konkurs dla inkubatorów przedsiębiorczości, które niejako transferują pomoc nie tylko w formie gotówki, ale również mentoringu, coachingu - wspierając tym samym merytorycznie przedsiębiorców. W czerwcu agencja zamierza uruchomić fundusz pożyczkowy ukierunkowany na start up – mówi Michał Bańka, dyrektor departamentu wsparcia instytucji otoczenia biznesu PARP.

Zaangażowanie inwestora w budowanie biznesu jest bezcenne. Przedsiębiorca powinien jednak pamiętać o tym, żeby obniżyć stopień ryzyka dla inwestora. Rozpoczęcie własnego biznesu wymaga odwagi i otwartości przedsiębiorcy. A ze strony inwestora poczucia pewności, którą powinien zapewnić mu przedsiębiorca.

(awh)

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €