Po jasnej stronie mocy

Nowy Rok nastraja do zmian. Wielu z nas planuje nowe życie bez wszystkowiedzącego kierownika, bez etatu, na swoim.
Chcesz prowadzić własny biznes, masz kapitał, ale nie masz pomysłu. Pomyśl o franczyzie, póki żyje w tobie zapał z przełomu roku. Najczęstszym powodem rezygnacji z marzeń o własnym biznesie jest strach przed konkurencją i obawa przed bankructwem. Z obydwoma tymi lękami może poradzić sobie biznes otwarty pod znanym szyldem franczyzowym: firmy franczyzowe upadają dużo rzadziej, a znane marki gwarantują przypływ klientów od pierwszego dnia funkcjonowania.
Kryzys mi lotto
Franczyza jest niezłym rozwiązaniem nawet na czas spowolnienia gospodarczego. Po prostu klienci najpóźniej rezygnują z zakupów/usług w salonach znanych marek. Przy 2-3-proc. wzroście gospodarczym najlepiej obroni się właśnie drobny i średni handel oraz usługi – licencje na taki biznes dominują we franchisingu. Polacy coraz bardziej chcą decydować o własnych pieniądzach sami, a ich rosnąca wiedza o gospodarce powoduje, że wybierają bezpieczniejszy franchising.
Sprawdzony pomysł
Know-how i marka firmy to atuty, których wartość buduje się latami. Dzięki franczyzie przedsiębiorca, posiadając stosunkowo nieduży kapitał, może skorzystać z doświadczeń gospodarczych franczyzodawcy oraz z renomy, nazwy i znaków handlowych jego firmy. A przecież jednocześnie pozostanie niezależnym przedsiębiorcą!
Mniejsze ryzyko i większa wiarygodność
Bezpośrednią korzyścią z przystąpienia do sieci franczyzowej jest więc obniżenie ryzyka związanego z uruchomieniem działalności gospodarczej. To z kolei zwiększa wiarygodność franczyzobiorcy w oczach kontrahentów, w tym także instytucji finansowych. Badania i doświadczenia zachodnich rynków dowodzą, że liczba upadłości przedsiębiorstw działających w ramach systemów franczyzowych jest znacznie mniejsza niż tych działających samodzielnie. Nic więc dziwnego, że franczyzobiorcy mają większą wiarygodność kredytową. Ponadto często franczyzodawcy pomagają franczyzobiorcom w znalezieniu źródeł finansowania.
Właściciel cukierni nie musi piec ciastek
Wcale nie jest konieczne posiadanie przez franczyzobiorcę doświadczenia w dziedzinie, w której będzie prowadził działalność. Otrzyma on bowiem od franczyzodawcy pełne przygotowanie i stałą pomoc w tym zakresie. Brak specjalistycznej wiedzy i doświadczenia jest więc zastępowany przez szkolenie i wszechstronną pomoc franczyzodawcy. Pomoc dotyczy wszelkich aspektów prowadzenia działalności gospodarczej: organizacji i prowadzenia przedsiębiorstwa, wyboru lokalizacji, zakupu wyposażenia, zarządzania personelem itp. Niekiedy franczyzobiorca otrzymuje także prawo wyłącznej sprzedaży czy wyłącznego wykonywania usług na danym obszarze. Dzięki takiej pomocy utworzenie i prowadzenie firmy w ramach sieci franczyzowej wymaga mniejszych nakładów kapitałowych niż prowadzenie samodzielnego biznesu.
Duży może więcej
Dodatkową korzyścią franczyzobiorcy są efekty działań reklamowych i marketingowych prowadzonych przez franczyzodawcę dla całego systemu w skali kraju czy regionu. To samo dotyczy działalności badawczej i rozwojowej podejmowanej przez franczyzodawcę. Z jej efektów korzystają wszyscy franczyzobiorcy, którzy działając w pojedynkę, nie mieliby po prostu na to pieniędzy.
Arkadiusz Słodkowski
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej