Według badania przeprowadzonego w 14 państwach przez firmę badawczą GfK na zlecenie Amway 2/3 Polek ma pozytywne nastawienie do samozatrudnienia. To dużo, chociaż i tak pozostajemy na szarym końcu wśród innych europejskich krajów. Jak podaje GUS spośród ok. 3 mln działalności gospodarczy 1,06 mln prowadzą kobiety. Dlaczego zdecydowały się zrezygnować z etatu? Prawie połowa z nich chciała uniezależnić się od dotychczasowego pracodawcy (46 proc), zaś 33 proc. ankietowanych ceni sobie możliwość wdrażania własnych pomysłów. Nie zapominajmy jednak o barierach. Za największa kobiety uznają brak wystarczającego przygotowania do prowadzenia biznesu. Okazuje się, że problemu nie stanowi macierzyństwo. Wychowanie dzieci i samozatrudnienie to ich zdaniem świetne rozwiązanie, bo praca na swoim daje dużo swobody działania.
Czy płeć piękna faktycznie może konkurować z dominującymi w tej kategorii mężczyznami?
- Kobiety za sterami firmy są kompetentne, dobrze wykształcone, odporne za stres, potrafią przystosować się do zmieniających się warunków, mają zdolność planowania i przewidywania. Wyciągają wnioski i korzystają z doświadczeń własnych i otaczających je osób – wymienia zalety Anna Fibak, wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Kobiet Biznesu i właścicielka agencji Fibak PR.
Wbrew pozorom, a może raczej stereotypom, kobiety i mężczyźni nie zawsze prowadzą typowe dla nich biznesy. Kobieta wcale nie musi sprawdzić się w roli właścicielki salonu SPA lub przedszkola. Również mężczyźni decydują się na prowadzenie działalności, które wydawałoby się będą domeną bizneswomen.
- Nie tylko kobiety sprawdzają się w roli konsultantów ślubnych. Biuro w Poznaniu prowadzi mężczyzna - Filip Wawrzyniak. Organizację przyjęć weselnych zna perfekcyjne, bo przez kilka ostatnich lat pracował w hotelach, gdzie weselami zajmował się na co dzień – mówi Karina Komorowska, właścicielka Perfect Moments.
(dw)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 179 [author_pid] => 1036 [author_name] => Daniel Wilk [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] =>Daniel Wilk od 2008 roku pracuje w redakcji miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING i portalu Franchising.pl. Jest redaktorem prowadzącym portal oraz autorem tekstów doradczych, biznesowych i wywiadów. Pomaga deweloperom w komercjalizacji centrów handlowych. Organizuje i prowadzi szkolenia w ramach Akademii Franczyzy.
Absolwent Wydziału Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego ze specjalizacją Komunikowanie Społeczne i Doradztwo.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 182811 [itemserver_id] => 45384 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 412/dfe/wilk-daniel.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => daniel-wilk ) ) [link] => /moja-firma/7243/kobieca-strona-biznesu/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => biznes [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 63 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => biznes ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69731 [country_item] => pl [description] => Z danych GUS wynika, że większość firm prowadzonych przez kobiety w Polsce to działalności jednoosobowe(870 tys.). Oznacza to, że co piąta Polka daje pracę innym (193 tys.). [path] => b46/1ac/yasumi-epil-depilacja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 291 [itemserver_id] => 19240 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72152 [country_item] => pl [description] => Z danych GUS wynika, że większość firm prowadzonych przez kobiety w Polsce to działalności jednoosobowe(870 tys.). Oznacza to, że co piąta Polka daje pracę innym (193 tys.). [path] => 9ae/6ae/komputer-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 21613 ) ) ) [og_image] => b46/1ac/yasumi-epil-depilacja.jpg [article_date_formated] => 01.10.2012 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69731 [country_item] => pl [description] => Z danych GUS wynika, że większość firm prowadzonych przez kobiety w Polsce to działalności jednoosobowe(870 tys.). Oznacza to, że co piąta Polka daje pracę innym (193 tys.). [path] => b46/1ac/yasumi-epil-depilacja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 291 [itemserver_id] => 19240 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69731 [country_item] => pl [description] => Z danych GUS wynika, że większość firm prowadzonych przez kobiety w Polsce to działalności jednoosobowe(870 tys.). Oznacza to, że co piąta Polka daje pracę innym (193 tys.). [path] => b46/1ac/yasumi-epil-depilacja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 291 [itemserver_id] => 19240 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )Kobieca strona biznesu

Większość ankietowanych kobiet widzi siebie w roli właścicielek firm, jednak tylko co trzeci przedsiębiorca w Polsce nosi spódnicę.
Według badania przeprowadzonego w 14 państwach przez firmę badawczą GfK na zlecenie Amway 2/3 Polek ma pozytywne nastawienie do samozatrudnienia. To dużo, chociaż i tak pozostajemy na szarym końcu wśród innych europejskich krajów. Jak podaje GUS spośród ok. 3 mln działalności gospodarczy 1,06 mln prowadzą kobiety. Dlaczego zdecydowały się zrezygnować z etatu? Prawie połowa z nich chciała uniezależnić się od dotychczasowego pracodawcy (46 proc), zaś 33 proc. ankietowanych ceni sobie możliwość wdrażania własnych pomysłów. Nie zapominajmy jednak o barierach. Za największa kobiety uznają brak wystarczającego przygotowania do prowadzenia biznesu. Okazuje się, że problemu nie stanowi macierzyństwo. Wychowanie dzieci i samozatrudnienie to ich zdaniem świetne rozwiązanie, bo praca na swoim daje dużo swobody działania.
Czy płeć piękna faktycznie może konkurować z dominującymi w tej kategorii mężczyznami?
- Kobiety za sterami firmy są kompetentne, dobrze wykształcone, odporne za stres, potrafią przystosować się do zmieniających się warunków, mają zdolność planowania i przewidywania. Wyciągają wnioski i korzystają z doświadczeń własnych i otaczających je osób – wymienia zalety Anna Fibak, wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Kobiet Biznesu i właścicielka agencji Fibak PR.
Wbrew pozorom, a może raczej stereotypom, kobiety i mężczyźni nie zawsze prowadzą typowe dla nich biznesy. Kobieta wcale nie musi sprawdzić się w roli właścicielki salonu SPA lub przedszkola. Również mężczyźni decydują się na prowadzenie działalności, które wydawałoby się będą domeną bizneswomen.
- Nie tylko kobiety sprawdzają się w roli konsultantów ślubnych. Biuro w Poznaniu prowadzi mężczyzna - Filip Wawrzyniak. Organizację przyjęć weselnych zna perfekcyjne, bo przez kilka ostatnich lat pracował w hotelach, gdzie weselami zajmował się na co dzień – mówi Karina Komorowska, właścicielka Perfect Moments.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej