Array ( [article] => Array ( [pid] => 48315 [country] => pl [article_id] => 7243 [article_date] => 2012-10-01 [articletype_id] => 28 [article_title] => Kobieca strona biznesu [article_intro] => Większość ankietowanych kobiet widzi siebie w roli właścicielek firm, jednak tylko co trzeci przedsiębiorca w Polsce nosi spódnicę. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => Z danych GUS wynika, że większość firm prowadzonych przez kobiety w Polsce to działalności jednoosobowe(870 tys.). Oznacza to, że co piąta Polka daje pracę innym (193 tys.). [secret] => scrtk815b470c1fb8c4551bd7a8944eb68f89 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => kobieca-strona-biznesu [article_title_striped] => Kobieca strona biznesu [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Według badania przeprowadzonego w 14 państwach przez firmę badawczą GfK na zlecenie Amway 2/3 Polek ma pozytywne nastawienie do samozatrudnienia. To dużo, chociaż i tak pozostajemy na szarym końcu wśród innych europejskich krajów. Jak podaje GUS spośród ok. 3 mln działalności gospodarczy 1,06 mln prowadzą kobiety. Dlaczego zdecydowały się zrezygnować z etatu? Prawie połowa z nich chciała uniezależnić się od dotychczasowego pracodawcy (46 proc), zaś 33 proc. ankietowanych ceni sobie możliwość wdrażania własnych pomysłów. Nie zapominajmy jednak o barierach. Za największa kobiety uznają brak wystarczającego przygotowania do prowadzenia biznesu. Okazuje się, że problemu nie stanowi macierzyństwo. Wychowanie dzieci i samozatrudnienie to ich zdaniem świetne rozwiązanie, bo praca na swoim daje dużo swobody działania.

Czy płeć piękna faktycznie może konkurować z dominującymi w tej kategorii mężczyznami?
- Kobiety za sterami firmy są kompetentne, dobrze wykształcone, odporne za stres, potrafią przystosować się do zmieniających się warunków, mają zdolność planowania i przewidywania. Wyciągają wnioski i korzystają z doświadczeń własnych i otaczających je osób – wymienia zalety Anna Fibak, wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Kobiet Biznesu i właścicielka agencji Fibak PR.

Wbrew pozorom, a może raczej stereotypom, kobiety i mężczyźni nie zawsze prowadzą typowe dla nich biznesy. Kobieta wcale nie musi sprawdzić się w roli właścicielki salonu SPA lub przedszkola. Również mężczyźni decydują się na prowadzenie działalności, które wydawałoby się będą domeną bizneswomen.
- Nie tylko kobiety sprawdzają się w roli konsultantów ślubnych. Biuro w Poznaniu prowadzi mężczyzna - Filip Wawrzyniak. Organizację przyjęć weselnych zna perfekcyjne, bo przez kilka ostatnich lat pracował w hotelach, gdzie weselami zajmował się na co dzień – mówi Karina Komorowska, właścicielka Perfect Moments.

(dw)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 179 [author_pid] => 1036 [author_name] => Daniel Wilk [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] =>

Daniel Wilk od 2008 roku pracuje w redakcji miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING i portalu Franchising.pl. Jest redaktorem prowadzącym portal oraz autorem tekstów doradczych, biznesowych i wywiadów. Pomaga deweloperom w komercjalizacji centrów handlowych. Organizuje i prowadzi szkolenia w ramach Akademii Franczyzy.

Absolwent Wydziału Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego ze specjalizacją Komunikowanie Społeczne i Doradztwo.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 182811 [itemserver_id] => 45384 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 412/dfe/wilk-daniel.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => daniel-wilk ) ) [link] => /moja-firma/7243/kobieca-strona-biznesu/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => biznes [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 63 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => biznes ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69731 [country_item] => pl [description] => Z danych GUS wynika, że większość firm prowadzonych przez kobiety w Polsce to działalności jednoosobowe(870 tys.). Oznacza to, że co piąta Polka daje pracę innym (193 tys.). [path] => b46/1ac/yasumi-epil-depilacja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 291 [itemserver_id] => 19240 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72152 [country_item] => pl [description] => Z danych GUS wynika, że większość firm prowadzonych przez kobiety w Polsce to działalności jednoosobowe(870 tys.). Oznacza to, że co piąta Polka daje pracę innym (193 tys.). [path] => 9ae/6ae/komputer-s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 21613 ) ) ) [og_image] => b46/1ac/yasumi-epil-depilacja.jpg [article_date_formated] => 01.10.2012 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69731 [country_item] => pl [description] => Z danych GUS wynika, że większość firm prowadzonych przez kobiety w Polsce to działalności jednoosobowe(870 tys.). Oznacza to, że co piąta Polka daje pracę innym (193 tys.). [path] => b46/1ac/yasumi-epil-depilacja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 291 [itemserver_id] => 19240 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69731 [country_item] => pl [description] => Z danych GUS wynika, że większość firm prowadzonych przez kobiety w Polsce to działalności jednoosobowe(870 tys.). Oznacza to, że co piąta Polka daje pracę innym (193 tys.). [path] => b46/1ac/yasumi-epil-depilacja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 291 [itemserver_id] => 19240 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Kobieca strona biznesu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Według badania przeprowadzonego w 14 państwach przez firmę badawczą GfK na zlecenie Amway 2/3 Polek ma pozytywne nastawienie do samozatrudnienia. To dużo, chociaż i tak pozostajemy na szarym końcu wśród innych europejskich krajów. Jak podaje GUS spośród ok. 3 mln działalności gospodarczy 1,06 mln prowadzą kobiety. Dlaczego zdecydowały się zrezygnować z etatu? Prawie połowa z nich chciała uniezależnić się od dotychczasowego pracodawcy (46 proc), zaś 33 proc. ankietowanych ceni sobie możliwość wdrażania własnych pomysłów. Nie zapominajmy jednak o barierach. Za największa kobiety uznają brak wystarczającego przygotowania do prowadzenia biznesu. Okazuje się, że problemu nie stanowi macierzyństwo. Wychowanie dzieci i samozatrudnienie to ich zdaniem świetne rozwiązanie, bo praca na swoim daje dużo swobody działania.

Czy płeć piękna faktycznie może konkurować z dominującymi w tej kategorii mężczyznami?
- Kobiety za sterami firmy są kompetentne, dobrze wykształcone, odporne za stres, potrafią przystosować się do zmieniających się warunków, mają zdolność planowania i przewidywania. Wyciągają wnioski i korzystają z doświadczeń własnych i otaczających je osób – wymienia zalety Anna Fibak, wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Kobiet Biznesu i właścicielka agencji Fibak PR.

Wbrew pozorom, a może raczej stereotypom, kobiety i mężczyźni nie zawsze prowadzą typowe dla nich biznesy. Kobieta wcale nie musi sprawdzić się w roli właścicielki salonu SPA lub przedszkola. Również mężczyźni decydują się na prowadzenie działalności, które wydawałoby się będą domeną bizneswomen.
- Nie tylko kobiety sprawdzają się w roli konsultantów ślubnych. Biuro w Poznaniu prowadzi mężczyzna - Filip Wawrzyniak. Organizację przyjęć weselnych zna perfekcyjne, bo przez kilka ostatnich lat pracował w hotelach, gdzie weselami zajmował się na co dzień – mówi Karina Komorowska, właścicielka Perfect Moments.

(dw)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €