Czym są opłaty produktowe?
Opłaty produktowe obciążają znaczną część producentów i importerów
Jak podaje "Rzeczpospolita", przedsiębiorcy którzy nie osiągną wymaganego poziomu odzysku i recyklingu, określonego przez Radę Ministrów dla poszczególnych lat do końca 2007 r., zobowiązani są do uiszczenia tzw. opłaty produktowej. Oblicza się ją jako iloczyn stawki opłaty określonej w ustawie i różnicy między wymaganym a osiągniętym poziomem odzysku lub recyklingu, przeliczonej na wielkości wyrażone masą albo ilością produktów bądź opakowań.
Mamy więc nowy wydatek. Można było oczekiwać, iż lada dzień władze podatkowe z właściwą sobie fantazją (czytaj: różnorodnie) podejdą do kwestii jego podatkowego rozliczenia, ale po pisemnej odpowiedzi ministra finansów z 18 stycznia 2002 r. na interpelację poselską nr 280 podejście aparatu skarbowego do opłat produktowych będzie raczej jednorodnie fiskalne. Minister za oczywisty uznał bowiem zakaz rozliczenia w ciężar podatkowych kosztów opłat produktowych. Jego zdaniem są opłatą o charakterze sankcyjnym, mieszczącą się w zakresie pojęciowym art. 16 ust. 1 pkt 19 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Więcej: Wojciech Sztuba, Rzeczpospolita, 28 luty 2002, "Prawo co Dnia"Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej