Janusz Józefowicz: Ja jestem marką

– Mam w sobie cechy przedstawiciela handlowego – mówi Janusz Józefowicz, reżyser teatralny i choreograf, dyrektor artystyczny teatru muzycznego „Buffo”.
Czy duet Janusz Józefowicz i Natasza Urbańska pracuje nad wspólną marką?
Działam na rynku musicalowym od ponad 20 lat i większość
projektów, nad którymi pracowałem, można uznać za sukcesy
artystyczne i komercyjne. Natomiast moja żona, Natasza, ma talent i
grono wielbicieli, wypracowała własne nazwisko. Może stanąć na West
Endzie czy Broadwayu i wygrać casting, bo tańczy, śpiewa i gra.
Marzeniem każdego reżysera jest praca z tak wszechstronnymi artystami.
Kto w państwa małżeństwie ma biznesowego ducha?
W myśleniu racjonalnym lepsza jest Natasza, ja czuję się lepiej
improwizując. Cały czas jednak trwa we mnie wewnętrzna walka
producenta i artysty – jeden ogranicza koszty, a drugi chce rozwijać
wyjątkowe idee, co jak wiemy – jest niezwykle kosztowne.
Przy produkcji ostatniego musicalu - „Polity” - nie myślał pan o kosztach...
To projekt tworzony na granicy ryzyka. Produkcja spektaklu w
technologii 3D kosztowała ponad 3,5 mln zł. Zainwestowałem na początku własne
pieniądze, potem udało mi się przekonać do projektu partnerów,
pojawili się sponsorzy.
Stawał pan przed zarządami dużych firm i opowiadał o spektaklu tworzonym w technice, której nigdy wcześniej nikt w teatrze nie wykorzystał?
Zapraszałem zainteresowanych, ustawiałem makiety, oświetlałem je i
tłumaczyłem, o co mi chodzi. Powoli ich przekonywałem. Na początku
projektem udało się zainteresować Państwowy Instytut Sztuki
Filmowej, potem miasto Bydgoszcz użyczyło nam halę
„Łuczniczka”. W końcu pojawiły się firmy, ale nie te z
pierwszych stron gazet. Znane korporacje nie chciały wchodzić w
inwestycję, która z punktu widzenia kadry zarządzającej była
szalonym przedsięwzięciem, bez konkretnych danych biznesowych.
Spektakl jest dla pana produktem na sprzedaż czy sztuką?
Jest sztuką na sprzedaż. Działamy bez wsparcia finansowego ze strony
miasta, więc musimy myśleć kategoriami biznesowymi. Wystawiamy więc
sztuki, które spełniają nasze ambicje artystycznie, ale jednocześnie
przynoszą zysk finansowy.
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 6/2012
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

New York Pizza Department
Pizzerie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...