Array ( [article] => Array ( [pid] => 47192 [country] => pl [article_id] => 57 [article_date] => 2001-01-16 [articletype_id] => 10 [article_title] => Orzecznictwo sądowe [article_intro] => Sąd najwyższy wydał wyroki w sprawie ochrony oznaczeń identyfikujących przedsiębiorców, umowy o pracę z członkiem zarządu w spółce z o.o. i oznaczenia ceny towaru. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => [secret] => scrtka73237579194c4eb57527716fbd5216b [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => orzecznictwo-sadowe [article_title_striped] => Orzecznictwo sądowe [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Orzecznictwo sądowe - wybór:

Ochrona oznaczeń identyfikujących przedsiębiorców:

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 28.10.1998 r. (II CKN 25/98), opublikowany w Przeglądzie Prawa Handlowego, nr: grudzień 2000.
Treść: Naruszenie nazwy osoby prawnej jako jej dobra osobistego może nastąpić w razie używania przez nieuprawnionego nie tylko pełnej nazwy, ale i jej części, jeżeli ta część spełnia w sposób wystarczający funkcję indywidualizującą osobę prawną, która umożliwia jednoznaczną identyfikację tej osoby i jej odróżnienie od innych podmiotów, dlatego że tworzące część nazwy oznaczenie ma samo w sobie dostateczną moc dystynktywną.

Umowa o pracę z członkiem zarządu w spółce z o.o.:

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 16.12.1998 r. (II UKN 394/98), opublikowany w Orzecznictwie Sądów Polskich, nr: grudzień 2000.
Treść: Prowadzenie spraw spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w której udziały ma dwóch lub więcej wspólników, może być w ramach jednoosobowego zarządu powierzone każdemu z nich, niezależnie od równego bądź zróżnicowanego udziału w kapitale spółki. Udział tego wspólnika w podjęciu z naruszeniem art. 235 kodeksu handlowego uchwały zgromadzenia wspólników, ustalającej wysokość jego wynagrodzenia, nie powoduje nieważności umowy o pracę.

Oznaczenie ceny towaru:

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 21.02.2000 r. (II SA 1707/99), opublikowany w Orzecznictwie Sądów Polskich, nr: grudzień 2000.
Treść: Ustawodawca wymaga oznaczenia ceny bezpośrednio na towarze (art. 17 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach ? Dz. U. z 1998 r., nr 27, poz. 195 ze zm.). O tym, że musi to być obecnie przede wszystkim oznaczenie tradycyjne, przesądza art. 17 ust. 4 ustawy, który stanowi, że ceny muszą być uwidocznione "w sposób zapewniający prostą i nie budzącą wątpliwości informację o ich wysokości".

W związku z powyższym, zdaniem Sądu Najwyższego, nie wystarczy dokonanie oznaczenia ceny bezpośrednio na towarze tylko za pomocą kodu kreskowego możliwego do odczytania w specjalnym czytniku umieszczonym w sklepie. Konieczne jest oznaczenie tradycyjne.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 18 [author_pid] => 955 [author_name] => Drzewiecki,Tomaszek & Wspólnicy [authortype_id] => 3 [author_info] => [author_position] => [author_email] => [author_profile] => [display_author] => 0 [author_type] => firmy [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( ) [author_name_url] => drzewiecki-tomaszek-wspolnicy ) ) [link] => /moja-firma/57/orzecznictwo-sadowe/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => prawo i podatki [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 33 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => prawo-podatki ) [article_date_formated] => 16.01.2001 [article_day] => Wtorek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Orzecznictwo sądowe

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Orzecznictwo sądowe - wybór:

Ochrona oznaczeń identyfikujących przedsiębiorców:

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 28.10.1998 r. (II CKN 25/98), opublikowany w Przeglądzie Prawa Handlowego, nr: grudzień 2000.
Treść: Naruszenie nazwy osoby prawnej jako jej dobra osobistego może nastąpić w razie używania przez nieuprawnionego nie tylko pełnej nazwy, ale i jej części, jeżeli ta część spełnia w sposób wystarczający funkcję indywidualizującą osobę prawną, która umożliwia jednoznaczną identyfikację tej osoby i jej odróżnienie od innych podmiotów, dlatego że tworzące część nazwy oznaczenie ma samo w sobie dostateczną moc dystynktywną.

Umowa o pracę z członkiem zarządu w spółce z o.o.:

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 16.12.1998 r. (II UKN 394/98), opublikowany w Orzecznictwie Sądów Polskich, nr: grudzień 2000.
Treść: Prowadzenie spraw spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w której udziały ma dwóch lub więcej wspólników, może być w ramach jednoosobowego zarządu powierzone każdemu z nich, niezależnie od równego bądź zróżnicowanego udziału w kapitale spółki. Udział tego wspólnika w podjęciu z naruszeniem art. 235 kodeksu handlowego uchwały zgromadzenia wspólników, ustalającej wysokość jego wynagrodzenia, nie powoduje nieważności umowy o pracę.

Oznaczenie ceny towaru:

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 21.02.2000 r. (II SA 1707/99), opublikowany w Orzecznictwie Sądów Polskich, nr: grudzień 2000.
Treść: Ustawodawca wymaga oznaczenia ceny bezpośrednio na towarze (art. 17 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach ? Dz. U. z 1998 r., nr 27, poz. 195 ze zm.). O tym, że musi to być obecnie przede wszystkim oznaczenie tradycyjne, przesądza art. 17 ust. 4 ustawy, który stanowi, że ceny muszą być uwidocznione "w sposób zapewniający prostą i nie budzącą wątpliwości informację o ich wysokości".

W związku z powyższym, zdaniem Sądu Najwyższego, nie wystarczy dokonanie oznaczenia ceny bezpośrednio na towarze tylko za pomocą kodu kreskowego możliwego do odczytania w specjalnym czytniku umieszczonym w sklepie. Konieczne jest oznaczenie tradycyjne.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €