Marketing z polecenia

Skuteczne dotarcie z produktem do klienta zależy od sposobów jego promowania. Jednym z nich jest marketing szeptany.
Kanałem przekazu w marketingu szeptanym jest bezpośrednia rozmowa, której zadaniem jest przekonanie odbiorcy do komunikatu reklamowego. W tym celu uczestnikom kampanii marketingowych, tzw. ekspertom dostarcza się próbki produktów. Przyczyniają się one do rozpoczęcia dyskusji na temat testowanej marki. W trakcie rozmowy ekspert opowiada o walorach produktu i przekazuje próbki znajomym oraz członkom rodziny. Jak podają statystyki Polacy najbardziej ufają właśnie swoim bliskim (80-90 proc.). W wiarygodność reklam wierzy jedynie 14 proc. ankietowanych (Yankelovich, Henley Centre).
– Eksperci zgłaszają się do nas, bo podoba im się osobista weryfikacja tego, co widzą w reklamach – mówi Piotr Gotkowski, członek zarządu Streetcom, agencji specjalizującej się w marketingu rekomendacji konsumenckich. - Nie wymagamy żadnych szczególnych aktywności poza informacją zwrotną na temat produktów i przeprowadzonych rozmów. Nasi testerzy nie są żadnymi etatowymi „polecaczami”, dostają tylko to czym się interesują, i nie częściej niż kilka razy w roku – dodaje Gotkowski.
Wśród klientów agencji streetcom znajdują się m.in. marki działające w systemie franczyzowym - sklepy meblowe BoConcept oraz odzieżowy Diverse.
Dobór osób uczestniczących w kampanii odbywa się na podstawie profilu konsumenta danego produktu, do którego system informatyczny dobiera odpowiednie osoby na podstawie wcześniej wypełnianych ankiet.
(dw)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...