ZUS RMUA cztery razy w roku

Pracodawcy nie będą musieli przekazywać pracownikom raz w miesiącu raportów o składkach na ubezpieczenie społeczne. Wystarczy raz na kwartał.
Komisja „Przyjazne państwo” zaproponowała projekt nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Ma ona doprowadzić do uproszczenia w wydawaniu przez płatnika składek pisemnych informacji określonych w druku ZUS RMUA.
Ostatnia nowelizacja, która dopuściła możliwość elektronicznego przekazywania ZUS RMUA, znalazła zastosowanie jedynie w dużych przedsiębiorstwach, takich jak banki, czy firmy z branży IT. Problemy z wykorzystaniem tego rozwiązania mają jednak małe firmy, których często nie stać na stworzenie stosownego oprogramowania i zakup niezbędnego sprzętu. Tymczasem propozycja wydawania ZUS RMUA raz na kwartał zamiast co miesiąc będzie istotnym odciążeniem przede wszystkim dla pracodawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
(smoli)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej