Powierzchnia handlowa do wynajęcia

Zdaniem firmy doradczej Cushman & Wakefield wskaźnik powierzchni niewynajętej w niektórych miastach wynosi niespełna 2 proc.
C&W porównał jak zmieniła się liczba pustostanów w pierwszej połowie br. w stosunku do czwartego kwartału 2008 roku. Okazało się, że wskaźnik powierzchni niewynajętej zwiększył się w tym czasie dwukrotnie. W Łodzi wzrósł z 0,2 do 0,42 proc., a w Trójmieście z 0,8 do 1,76 proc. W opinii przeprowadzających badanie na taką sytuację miała wpływ ograniczona liczba nowo otwartych placówek z branży finansowej i RTV/AGD. Mimo że spożywka i gastronomia otwiera więcej lokali, to wolnej powierzchni wciąż przybywa.
Inną przyczyną rosnącego wskaźnika powierzchni niewynajętej są upadki marek dysponujących gęstą siecią sklepów w całej Polsce. Problem ten dotyczy m.in. Monnari i Reportera. Właściciele punktów sprzedaży próbują wykorzystać fakt, że w niektórych centrach handlowych brakuje najemców. Negocjują w związku z tym stawki czynszu, ale jak zaznaczają zarządzający galeriami nie można liczyć na znaczne obniżki, bo kiedy kurs euro oscylował w granicach 3 zł, to centra handlowe nie podnosiły stawek.
Prywatni przedsiębiorcy i mniej znane sieci mają za to okazję zaistnieć w galerii handlowej, co jeszcze rok, dwa lata temu nie było możliwe.
- Centra handlowe nie ukrywają, że przy doborze najemcy najważniejszy jest dobrze skalkulowany biznesplan, a takim dysponują firmy działające pod logo znanej marki. Doświadczenie to atut, który bardzo często decyduje o wyborze najemcy sieciowego – wyjaśnia Anna Skrocka, PR manager Mayland Real Estate, dewelopera realizującego projekty centrów handlowych w Europie Centralnej i Wschodniej.
Jednak skoro upadające sieci rezygnują z dotychczas wynajmowanej powierzchni, a niektóre branże ograniczają otwarcia, to mniej znane marki mogą pokusić się o atrakcyjny lokal nawet w dużej galerii handlowej.
(dw)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

New York Pizza Department
Pizzerie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...