Muzyka na legalu

Przedsiębiorcy coraz chętniej legalnie odtwarzają muzykę. Najnowszy raport Związku Producentów Audio Video pokazuje, że z roku na rok rośnie liczba umów na legalne odtwarzanie muzyki w sklepach, klubach, restauracjach i punktach usługowych.
Od momentu wejścia w życie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych każdy podmiot gospodarczy, wykorzystujący w swojej działalności muzykę, zobligowany jest do odprowadzania stosownych opłat na rzecz Organizacji Zbiorowego Zarządzania (OZZ), reprezentujących twórców, wykonawców i producentów. Lista działalności objętych obowiązkiem uiszczania opłat jest bardzo szeroka i obejmuje m.in. obiekty gastronomiczne, handlowe, usługowe, rekreacyjne i sportowe oraz każde jednorazowe wydarzenie, podczas których odtwarzana jest publicznie muzyka. Mimo, iż tak wiele podmiotów powinno uiszczać opłaty na rzecz OZZ, to w rzeczywistości ciągle niedostateczna liczba właścicieli lokali przestrzega prawa. Wynika to często z niewiedzy, ale także w pewnym stopniu z niskiej w naszym kraju kultury poszanowania prawa.
W ciągu ostatnich czterech lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba podmiotów, które podpisały ze Związkiem Producentów Audio Video (ZPAV) umowę na publiczne odtwarzanie muzyki oraz odprowadzają z tego tytułu opłaty na rzecz osób i firm w nim zrzeszonych. O ile w roku 2004 ZPAV posiadał 1102 podpisane z przedsiębiorcami umowy, o tyle w roku 2008 liczba ta wzrosła już 5554, zaś według prognoz Związku, pod koniec tego roku przybędzie kolejne 2500 sklepów, klubów, restauracji i punktów usługowych wywiązujących się z obowiązku przestrzegania ustawy o ochronie praw autorskich i praw pokrewnych z 4 lutego 1994 r.
- Właściciele lokali zdali sobie sprawę, że legalne odtwarzanie muzyki po prostu się opłaca. Przyciąga klientów, zwiększa obroty, a łamanie prawa nie jest nikomu na rękę. Podpisanie umowy ze ZPAV jest proste, stawki i zasady przejrzyste, dlatego też coraz mniej osób neguje obowiązek uiszczania opłat za korzystanie z muzyki – mówi Bogusław Pluta, Dyrektor OZZ ZPAV.
(agaka)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Willisch
Lodziarnie

New York Pizza Department
Pizzerie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...