- Z badań Euler Hermes wynika, że blisko połowa przedsiębiorców, w ciągu ostatnich dwóch lat, zetknęła się w swojej firmie z problemem nadużyć ze strony pracownika – mówi Bartosz Pikuła, kierownik biura ubezpieczeń ryzyka sprzeniewierzenia w Towarzystwie Euler Hermes SA.
Pracodawca, który nie widzi potencjalnego zagrożenia wewnątrz zarządzanej firmy, może wkrótce się przekonać, że nie warto bezgranicznie ufać swoim podwładnym. Wieloletni pracownicy znają słabe strony zatrudniającej ich organizacji – począwszy od braku zabezpieczeń, aż po słabości współpracowników. Warto podkreślić, że nadużycia, których dopuszczają się pracownicy zwykle nie są jednorazowym incydentem, a cały proces może trwać nawet kilka lat. Gdy strata zostaje odkryta, okazuje się, że chodzi o ogromne kwoty. Przykładów nie brakuje. Duża firma z branży spożywczej została okradziona przez sekretarkę zarządu na kwotę ponad 900 tys. euro. Kobieta przez trzy lata wystawiała faktury za usługi, które nigdy nie zostały wykonane. Przez cały okres trwania procederu nikt nie weryfikował wystawianych faktur.
Pracodawca jednej z firm z branży grzewczej zauważył, że systematycznie od kilku miesięcy ubywa w zakładzie specjalistycznych narzędzi. W związku z tym postanowił zastawić na złodziei pułapkę. Oznaczył sprzęt specjalną farbą, a następnie zgłosił sprawę na policję. Sprawa została rozwiązana i złapano złodzieja – pracownika.
Zjawisko sprzeniewierzenia, czyli nadużycia zaufania pracodawcy nasila się w okresie kryzysu finansowego. Obniżki płac, skracanie czasu pracy i przede wszystkim zwolnienia wpływają na wzrost skłonności pracowników do różnego rodzaju nadużyć. Pracownicy próbują podołać zaciągniętym kredytami oraz innymi zobowiązaniami finansowymi. Robią to niestety kosztem swoich pracodawców.
(dw)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 179 [author_pid] => 1036 [author_name] => Daniel Wilk [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] =>Daniel Wilk od 2008 roku pracuje w redakcji miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING i portalu Franchising.pl. Jest redaktorem prowadzącym portal oraz autorem tekstów doradczych, biznesowych i wywiadów. Pomaga deweloperom w komercjalizacji centrów handlowych. Organizuje i prowadzi szkolenia w ramach Akademii Franczyzy.
Absolwent Wydziału Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego ze specjalizacją Komunikowanie Społeczne i Doradztwo.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 182811 [itemserver_id] => 45384 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 412/dfe/wilk-daniel.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => daniel-wilk ) ) [link] => /moja-firma/4427/nieuczciwosc-zagraza-firmom/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => biznes [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 63 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => biznes ) [article_date_formated] => 14.04.2009 [article_day] => Wtorek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )Nieuczciwość zagraża firmom
Olbrzymie straty przynoszą firmom wieloletni pracownicy, którzy nadwyrężając zaufanie przełożonych dopuszczają się licznych nadużyć.
- Z badań Euler Hermes wynika, że blisko połowa przedsiębiorców, w ciągu ostatnich dwóch lat, zetknęła się w swojej firmie z problemem nadużyć ze strony pracownika – mówi Bartosz Pikuła, kierownik biura ubezpieczeń ryzyka sprzeniewierzenia w Towarzystwie Euler Hermes SA.
Pracodawca, który nie widzi potencjalnego zagrożenia wewnątrz zarządzanej firmy, może wkrótce się przekonać, że nie warto bezgranicznie ufać swoim podwładnym. Wieloletni pracownicy znają słabe strony zatrudniającej ich organizacji – począwszy od braku zabezpieczeń, aż po słabości współpracowników. Warto podkreślić, że nadużycia, których dopuszczają się pracownicy zwykle nie są jednorazowym incydentem, a cały proces może trwać nawet kilka lat. Gdy strata zostaje odkryta, okazuje się, że chodzi o ogromne kwoty. Przykładów nie brakuje. Duża firma z branży spożywczej została okradziona przez sekretarkę zarządu na kwotę ponad 900 tys. euro. Kobieta przez trzy lata wystawiała faktury za usługi, które nigdy nie zostały wykonane. Przez cały okres trwania procederu nikt nie weryfikował wystawianych faktur.
Pracodawca jednej z firm z branży grzewczej zauważył, że systematycznie od kilku miesięcy ubywa w zakładzie specjalistycznych narzędzi. W związku z tym postanowił zastawić na złodziei pułapkę. Oznaczył sprzęt specjalną farbą, a następnie zgłosił sprawę na policję. Sprawa została rozwiązana i złapano złodzieja – pracownika.
Zjawisko sprzeniewierzenia, czyli nadużycia zaufania pracodawcy nasila się w okresie kryzysu finansowego. Obniżki płac, skracanie czasu pracy i przede wszystkim zwolnienia wpływają na wzrost skłonności pracowników do różnego rodzaju nadużyć. Pracownicy próbują podołać zaciągniętym kredytami oraz innymi zobowiązaniami finansowymi. Robią to niestety kosztem swoich pracodawców.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej