Array ( [article] => Array ( [pid] => 44001 [country] => pl [article_id] => 4406 [article_date] => 2009-04-02 [articletype_id] => 28 [article_title] => Wzrosły wydatki firm na dodatki do płac w 2008 roku [article_intro] => Z badań Sodexho Pass Polska wykonanych przy współpracy z ARC Rynek i Opinia wynika, że w 2008 roku firmy zwiększyły wydatki na świadczenia pozapłacowe. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => [secret] => scrtka9a9104539adbe841e3b19b5f63946bf [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => wzrosly-wydatki-firm-dodatki-plac-2008-roku [article_title_striped] => Wzrosły wydatki firm na dodatki do płac w 2008 roku [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Łącznie budżety na dodatki pozapłacowe wzrosły o średnio 3,7 proc. Największy wzrost popularności zanotowały kupony usługowe. W 2007 r. ich stosowanie zadeklarowało 43 proc. przedsiębiorstw, podczas gdy w 2008 r. było ich już 49 proc. Z badań wynika ponadto, że pomimo kryzysu w 2009 roku dalszy wzrost wydatków na świadczenia pozapłacowe planuje 32 proc. firm.

Blisko 40 proc. badanych przedsiębiorstw i instytucji podwyższyło w 2008 roku wydatki na świadczenia pozapłacowe, a tylko u 6 proc. zanotowano ich spadek. Firmy z kapitałem zagranicznym oraz małe i duże przedsiębiorstwa z polskim kapitałem zwiększyły swoje wydatki w tym zakresie o średnio 5-6 proc. Budżet ponad połowy przedsiębiorstw utrzymał się na tym samym poziomie, co w roku poprzednim. W badanych firmach w ramach pakietów dodatkowych najczęściej oferowano dofinansowanie na wypoczynek (61 proc. badanych podmiotów), następnie wsparcie losowe i okolicznościowe (58 proc.), bony i kupony (49 proc.) oraz paczki świąteczne (43 proc.). Świadczenia w formie kuponów wykorzystywane były najczęściej przez przedsiębiorstwa państwowe (61 proc.) oraz firmy zagraniczne (54 proc.). Prawie połowa, bo 48 proc. instytucji publicznych i 46 proc. firm prywatnych korzystało z kuponów jako formy dodatków do płac.

- W trudnych czasach od pracowników wymaga się większego zaangażowania i realizowania zadań wcześniej rozdzielonych na większy zespół. Z tych względów - również podczas dekoniunktury - należy dbać o system wynagrodzeń i stosować efektywne a zarazem elastyczne formy wynagradzania, które motywują pracowników do pracy - mówi Arkadiusz Rochala, Dyrektor ds. Rozwoju i Marketingu z Sodexho Pass. - Przeprowadzone przez nas badania pokazują, że pomimo spowolnienia gospodarczego pracodawcy mają bardzo dużą świadomość tych prawidłowości i odpowiednio do nich planują swoje wydatki na świadczenia pozapłacowe.

Badania dotyczące planowanych wydatków na benefity pozapłacowe wskazują na tendencję rosnącą również w roku 2009. Prawie 1/3 firm zamierza przeznaczyć na świadczenia wyższy budżet niż w 2008 roku, a tylko 3 proc. przewiduje spadek wartości świadczeń przeznaczonych na ten cel. Średni deklarowany wzrost wydatków pozapłacowych w roku obecnym ma wynieść 2 proc. w porównaniu do roku 2008.

(agaka)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 166 [author_pid] => 1078 [author_name] => Agnieszka Turska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => [author_email] => [author_profile] =>

Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Filologia Polska ze specjalizacją filologia dla mediów. W redakcji miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i portalu Franchising.pl od marca 2006 r. Zajmuje się social mediami i projektowaniem graficznym. Prywatnie miłośniczka kotów, żeglowania, mazurskich ognisk, dobrej książki i muzyki.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/agakapl [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/agakapl/ [author_photo] => Array ( [pid] => 205434 [itemserver_id] => 51038 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => d27/e75/agnieszka-turska.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => agnieszka-turska ) ) [link] => /moja-firma/4406/wzrosly-wydatki-firm-dodatki-plac-2008-roku/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => biznes [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 63 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => biznes ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 69387 [country_item] => pl [description] => [path] => 331/24b/kasa-wydatki.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 220 [img_height] => 220 [itemserver_id] => 11538 ) ) ) [og_image] => 331/24b/kasa-wydatki.jpg [article_date_formated] => 02.04.2009 [article_day] => Czwartek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Wzrosły wydatki firm na dodatki do płac w 2008 roku

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Łącznie budżety na dodatki pozapłacowe wzrosły o średnio 3,7 proc. Największy wzrost popularności zanotowały kupony usługowe. W 2007 r. ich stosowanie zadeklarowało 43 proc. przedsiębiorstw, podczas gdy w 2008 r. było ich już 49 proc. Z badań wynika ponadto, że pomimo kryzysu w 2009 roku dalszy wzrost wydatków na świadczenia pozapłacowe planuje 32 proc. firm.

Blisko 40 proc. badanych przedsiębiorstw i instytucji podwyższyło w 2008 roku wydatki na świadczenia pozapłacowe, a tylko u 6 proc. zanotowano ich spadek. Firmy z kapitałem zagranicznym oraz małe i duże przedsiębiorstwa z polskim kapitałem zwiększyły swoje wydatki w tym zakresie o średnio 5-6 proc. Budżet ponad połowy przedsiębiorstw utrzymał się na tym samym poziomie, co w roku poprzednim. W badanych firmach w ramach pakietów dodatkowych najczęściej oferowano dofinansowanie na wypoczynek (61 proc. badanych podmiotów), następnie wsparcie losowe i okolicznościowe (58 proc.), bony i kupony (49 proc.) oraz paczki świąteczne (43 proc.). Świadczenia w formie kuponów wykorzystywane były najczęściej przez przedsiębiorstwa państwowe (61 proc.) oraz firmy zagraniczne (54 proc.). Prawie połowa, bo 48 proc. instytucji publicznych i 46 proc. firm prywatnych korzystało z kuponów jako formy dodatków do płac.

- W trudnych czasach od pracowników wymaga się większego zaangażowania i realizowania zadań wcześniej rozdzielonych na większy zespół. Z tych względów - również podczas dekoniunktury - należy dbać o system wynagrodzeń i stosować efektywne a zarazem elastyczne formy wynagradzania, które motywują pracowników do pracy - mówi Arkadiusz Rochala, Dyrektor ds. Rozwoju i Marketingu z Sodexho Pass. - Przeprowadzone przez nas badania pokazują, że pomimo spowolnienia gospodarczego pracodawcy mają bardzo dużą świadomość tych prawidłowości i odpowiednio do nich planują swoje wydatki na świadczenia pozapłacowe.

Badania dotyczące planowanych wydatków na benefity pozapłacowe wskazują na tendencję rosnącą również w roku 2009. Prawie 1/3 firm zamierza przeznaczyć na świadczenia wyższy budżet niż w 2008 roku, a tylko 3 proc. przewiduje spadek wartości świadczeń przeznaczonych na ten cel. Średni deklarowany wzrost wydatków pozapłacowych w roku obecnym ma wynieść 2 proc. w porównaniu do roku 2008.

(agaka)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €