Array ( [article] => Array ( [pid] => 47265 [country] => pl [article_id] => 4305 [article_date] => 2009-01-20 [articletype_id] => 28 [article_title] => Wynajem dobry na kryzys [article_intro] => Globalna recesja dotyka coraz więcej firm. Rozpoczyna się dokładne oglądanie każdej wydanej złotówki. Dotyczy to także wydatków na nowe technologie. Analitycy przewidują w tym roku spadek sprzedaży w branży IT. Skorzystać może na tym rynek wynajmu sprzętu komputerowego, który rozwija się w Polsce od blisko dwóch lat. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => [secret] => scrtkcd9e9865477fd51258abdee280999f91 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => wynajem-dobry-kryzys [article_title_striped] => Wynajem dobry na kryzys [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Zdaniem Marka Straszaka, z Livingston Polska, firmy zajmującej się wynajmem sprzętu IT, w ciągu najbliższych miesięcy polski rynek wynajmu sprzętu IT może wzrosnąć o 20-30 proc. z obrotami rzędu 50-60 mln zł. I będzie to jedna z niewielu dziedzin, które skorzystają na globalnym kryzysie ekonomicznym.

– Mniejsze obroty firm nie wyeliminują ich potrzeby inwestycji i rozwoju technologicznego. Zmieni się tylko podejście. Stanie się bardziej ekonomiczne – przekonuje Marek Straszak. – Bez nowych technologii nie ma dziś firmy, a więc poszukiwane będą rozwiązania, które zastąpią klasyczny, kłopotliwy inwestycyjnie zakup – dodaje.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Wypożyczeniem sprzętu jako alternatywą dla zakupu zainteresowany jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Klientów firm wynajmujących sprzęt IT stanowić będą organizacje zajmujące się szkoleniami korporacyjnymi, imprezami promocyjnymi i targami. Niewykluczone, że po taką formę nabywania sprzętu sięgną też nowo powstające przedsiębiorstwa o dużej skali rynkowej. Wynajem sprzętu komputerowo-prezentacyjnego już napędzają firmy, które otrzymują dofinansowanie z Unii Europejskiej na różnego typu szkolenia.

- Wynajem sprzętu jest bardzo popularny w innych krajach Europy. Świetnie rozwinięte technologicznie Niemcy pożyczają niemal wszystko. To pewna forma kultury korporacyjnej, w której się realnie kalkuluje. Również w czasach doskonałej prosperity – mówi Marek Straszak. - Nikt nie chce być posądzany o niegospodarność kupując rzutnik za 2 tys. euro, który będzie wykorzystany raz lub dwa razy w roku – dodaje.

Podstawową zaletą wynajmu sprzętu IT jest oczywiście cena, relatywnie niska w stosunku do klasycznego zakupu. Wynajem to także możliwość zwrotu lub wymiany urządzenia w dowolnym czasie (tego nie daje leasing). Wsparcie techniczne jest także jedną z ważniejszych zalet wynajmu. Decydując się na kupno urządzenia do firmy musimy zapewnić stałe wsparcie techniczne. A to pociąga za sobą dodatkowe koszty.

– W przypadku wynajmu, jeśli zepsuje się sprzęt, po prostu informujemy o tym dostawcę i dostajemy nowe urządzenie. To kolejna przewaga wynajmu nad leasingiem – podkreśla Marek Straszak. - Problemem w firmach jest także starzenie się kupowanego sprzętu. Inwestycja w urządzenie, które za kilka miesięcy będzie o wiele mniej wydajne, pociąga za sobą niemałe koszty uaktualnienia sprzętowego.

W Polsce i całej Europie środkowowschodniej najczęściej wypożyczany jest sprzęt służący do prowadzenia prezentacji lub szkoleń – laptopy, rzutniki. Z grupy zaawansowanych urządzeń, największym wzięciem cieszą się serwery oraz macierze dyskowe. W najbliższych miesiącach spodziewany jest wzrost zainteresowania Web-kioskami i ekranami LCD.

(agaka)

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 166 [author_pid] => 1078 [author_name] => Agnieszka Turska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => [author_email] => [author_profile] =>

Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Filologia Polska ze specjalizacją filologia dla mediów. W redakcji miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i portalu Franchising.pl od marca 2006 r. Zajmuje się social mediami i projektowaniem graficznym. Prywatnie miłośniczka kotów, żeglowania, mazurskich ognisk, dobrej książki i muzyki.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/agakapl [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/agakapl/ [author_photo] => Array ( [pid] => 205434 [itemserver_id] => 51038 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => d27/e75/agnieszka-turska.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => agnieszka-turska ) ) [link] => /moja-firma/4305/wynajem-dobry-kryzys/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => biznes [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 63 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => biznes ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82553 [country_item] => pl [description] => [path] => ace/ffe/budynki.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 220 [img_height] => 220 [itemserver_id] => 11773 ) ) ) [og_image] => ace/ffe/budynki.jpg [article_date_formated] => 20.01.2009 [article_day] => Wtorek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Wynajem dobry na kryzys

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zdaniem Marka Straszaka, z Livingston Polska, firmy zajmującej się wynajmem sprzętu IT, w ciągu najbliższych miesięcy polski rynek wynajmu sprzętu IT może wzrosnąć o 20-30 proc. z obrotami rzędu 50-60 mln zł. I będzie to jedna z niewielu dziedzin, które skorzystają na globalnym kryzysie ekonomicznym.

– Mniejsze obroty firm nie wyeliminują ich potrzeby inwestycji i rozwoju technologicznego. Zmieni się tylko podejście. Stanie się bardziej ekonomiczne – przekonuje Marek Straszak. – Bez nowych technologii nie ma dziś firmy, a więc poszukiwane będą rozwiązania, które zastąpią klasyczny, kłopotliwy inwestycyjnie zakup – dodaje.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Wypożyczeniem sprzętu jako alternatywą dla zakupu zainteresowany jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Klientów firm wynajmujących sprzęt IT stanowić będą organizacje zajmujące się szkoleniami korporacyjnymi, imprezami promocyjnymi i targami. Niewykluczone, że po taką formę nabywania sprzętu sięgną też nowo powstające przedsiębiorstwa o dużej skali rynkowej. Wynajem sprzętu komputerowo-prezentacyjnego już napędzają firmy, które otrzymują dofinansowanie z Unii Europejskiej na różnego typu szkolenia.

- Wynajem sprzętu jest bardzo popularny w innych krajach Europy. Świetnie rozwinięte technologicznie Niemcy pożyczają niemal wszystko. To pewna forma kultury korporacyjnej, w której się realnie kalkuluje. Również w czasach doskonałej prosperity – mówi Marek Straszak. - Nikt nie chce być posądzany o niegospodarność kupując rzutnik za 2 tys. euro, który będzie wykorzystany raz lub dwa razy w roku – dodaje.

Podstawową zaletą wynajmu sprzętu IT jest oczywiście cena, relatywnie niska w stosunku do klasycznego zakupu. Wynajem to także możliwość zwrotu lub wymiany urządzenia w dowolnym czasie (tego nie daje leasing). Wsparcie techniczne jest także jedną z ważniejszych zalet wynajmu. Decydując się na kupno urządzenia do firmy musimy zapewnić stałe wsparcie techniczne. A to pociąga za sobą dodatkowe koszty.

– W przypadku wynajmu, jeśli zepsuje się sprzęt, po prostu informujemy o tym dostawcę i dostajemy nowe urządzenie. To kolejna przewaga wynajmu nad leasingiem – podkreśla Marek Straszak. - Problemem w firmach jest także starzenie się kupowanego sprzętu. Inwestycja w urządzenie, które za kilka miesięcy będzie o wiele mniej wydajne, pociąga za sobą niemałe koszty uaktualnienia sprzętowego.

W Polsce i całej Europie środkowowschodniej najczęściej wypożyczany jest sprzęt służący do prowadzenia prezentacji lub szkoleń – laptopy, rzutniki. Z grupy zaawansowanych urządzeń, największym wzięciem cieszą się serwery oraz macierze dyskowe. W najbliższych miesiącach spodziewany jest wzrost zainteresowania Web-kioskami i ekranami LCD.

(agaka)

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €