Przedsiębiorcy chcą być innowacyjni
Z sondażu przeprowadzonego przez Business Centre Club wynika, że 82 proc. firm zamierza korzystać z funduszy UE na innowacyjność.
W ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG) w latach 2007-2013 dostępne będzie wsparcie w wysokości ponad 9,7 mld Euro z przeznaczeniem na realizację inwestycji przyczyniających się do podnoszenia innowacyjności polskiej gospodarki oraz polskich przedsiębiorstw. Program skierowany do przedsiębiorców, zamierzających realizować innowacyjne projekty czy też pracować nad rozwojem i badaniami nad nowoczesnymi technologiami - szczególnie technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi. Na szczęście, jak wynika z sondażu BBC, zdecydowana większość przedsiębiorców zapytana: Czy zamierzają Państwo ubiegać się o fundusze unijne na innowacyjność? odpowiedziała twierdząco, a 66 proc. ankietowanych w przeszłości skorzystało już z funduszy unijnych.
Niestety Polska zajmuje niestety jedno z ostatnich miejsc w UE w zakresie stosowania nowoczesnych technologii, dostępnych usług elektronicznych czy wykorzystania Internetu (tu jesteśmy tylko przed Bułgarią), jak wynika z raportów Komisji Europejskiej. Wzrost produktywności pracy jest obecnie w 40 proc. związany z użyciem nowych technologii. Jeśli Polska ma być krajem nowoczesnym, musi stworzyć odpowiednie warunki i klimat dla maksymalnego wykorzystania funduszy unijnych na innowacyjność, gdyż prawdopodobnie taka sytuacja oraz wielkość dostępnych środków już się więcej nie powtórzy.
Business Centre Club istnieje od 1991 roku. Zrzesza blisko 2 tys. przedsiębiorców zatrudniających 600 tys. pracowników. Wśród członków BCC znajdują się największe międzynarodowe korporacje, instytucje finansowe, ubezpieczeniowe, firmy telekomunikacyjne, najwięksi polscy producenci, uczelnie wyższe i koncerny wydawnicze.
(agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej