Canon bada wydajność

Firma Canon sprawdziła jak Polacy wypadają na tle innych europejskich państw pod kątem wydajności pracy.
Produktywność pracownika to z punktu widzenia pracodawcy jedna z decydujących przesłanek świadcząca, że zatrudniona osoba jest dobrym pracownikiem. Badania zrealizowane przez ICM Research w lipcu 2008 roku zostały przeprowadzone na grupie 5500 pracowników biurowych z 18 europejskich państw.
Jak twierdzą polscy pracownicy, najmniej wydajnym okresem jest wczesny poranek i późne popołudnie – tuż przed wyjściem do domu. Dla Niemców taką porą jest czas po przerwie na lunch. Statystyki pokazują, że dla wszystkich przebadanych narodowości najbardziej wydajne godziny pracy to między 10. a 11. oraz między 14. a 15. Dlatego warto właśnie wtedy zlecać pracownikom zadania trudniejsze i wymagające większego skupienia. Aż 25 proc. Polaków jest zdania, że najmniej wydajnie pracują w lipcu i sierpniu. Te same miesiące wskazało tylko 7 proc. Brytyjczyków.
Zaskakujące wyniki przyniosło badanie mówiące o wykorzystaniu funkcji urządzeń drukujących. Tutaj również Polacy okazali się najbardziej świadomymi pracownikami. Polscy respondenci uważają, że z 71 proc. wykorzystują funkcje urządzeń biurowych, Francuzi – w 62 proc., a Szwedzi – w 54 proc. Jak twierdzi przedstawiający wyniki badań Wojciech Gierasimowicz, menedżer ds. marketingu rozwiązań biurowych w Canon CEE, może to wynikać z tego, że sprzęt używany przez polskich pracowników jest prostszy w obsłudze, niż drukarki stosowane w bogatszych państwach skandynawskich.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej