Array ( [article] => Array ( [pid] => 42559 [country] => pl [article_id] => 4045 [article_date] => 2007-03-01 [articletype_id] => 32 [article_title] => Jerzy Bralczyk: Kaska czyli kapustka [article_intro] => O języku biznesu i biznesmenów opowiada językoznawca Jerzy Bralczyk. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => Jerzy Bralczyk, językoznawca [secret] => scrtk0ae9ef47dc3fc5c37039862c90085331 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => jerzy-bralczyk-kaska-czyli-kapustka [article_title_striped] => Jerzy Bralczyk: Kaska czyli kapustka [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Czy czyta Pan gazety biznesowe?
Nie. Wiem, że gdybym posiadł większą wiedzę na temat ekonomii, to mógłbym mieć chociażby więcej pieniędzy. Ale ja stosuję metodę konia Boksera, z „Folwarku zwierzęcego” Orwella, który przy każdej okazji mówił, że będzie pracował więcej. Ja też wolę pracować więcej.

Dlaczego biznesmeni są źle oceniani? Czy nie wytworzyli języka perswazji, którym mogliby do siebie przekonać?
Czy biznesmeni są źle postrzegani? Jeżeli tak, to ze względu na swoje cechy pozajęzykowe. Nie lubimy ludzi bogatych i to jeszcze w taki sposób, który nie wydaje nam się do końca jasny. Nawet jak ktoś odziedziczył majątek po swoim bogatym ojcu, to też wydaje nam się mniej sympatyczny. Miał za dużo szczęścia. Musiałby wszystko rozdać, żeby ludzie go polubili.

Rozmawiali Anna Smolińska i Arkadiusz Słodkowski

Fragment wywiadu opublikowanego w numerze 3/2007 miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 168 [author_pid] => 1050 [author_name] => Anna Smolińska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => asmolinska@profitsystem.pl [author_profile] =>

Anna Smolińska jest dyrektorem działu mediów o franczyzie i członkiem zarządu PROFIT system. Zarządza pracą redakcji magazynu "Własny Biznes Franchising" oraz portali Franchising.pl i Franchising.eu. Pisze oraz redaguje artykuły przygotowane przez dziennikarzy, a także prowadzi wywiady z ekspertami i przedsiębiorcami na kanale YouTube Franchising-PL.

Ukończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku filologia polska ze specjalizacją redaktorską oraz Zarządzanie Franczyzą w Szkole Głównej Handlowej. Zanim podjęła pracę w PROFIT system, współpracowała z Gazetą Wyborczą, Życiem Warszawy oraz tygodnikami regionalnymi.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/AnnaSmoliska4 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/anna-smoli%C5%84ska-49a52059/ [author_photo] => Array ( [pid] => 216306 [itemserver_id] => 53838 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 919/ce9/anna-smolinska.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => anna-smolinska ) ) [link] => /moja-firma/4045/jerzy-bralczyk-kaska-czyli-kapustka/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => VIP ma firmę [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 60 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => vip-ma-firme ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81257 [country_item] => pl [description] => Jerzy Bralczyk, językoznawca [path] => 63d/cc6/bralczyk.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 286 [itemserver_id] => 11492 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81258 [country_item] => pl [description] => Jerzy Bralczyk, językoznawca [path] => 0bb/29c/bralczyk-small.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 220 [img_height] => 220 [itemserver_id] => 11491 ) ) ) [og_image] => 63d/cc6/bralczyk.jpg [article_date_formated] => 01.03.2007 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81257 [country_item] => pl [description] => Jerzy Bralczyk, językoznawca [path] => 63d/cc6/bralczyk.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 286 [itemserver_id] => 11492 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81257 [country_item] => pl [description] => Jerzy Bralczyk, językoznawca [path] => 63d/cc6/bralczyk.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 286 [itemserver_id] => 11492 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Jerzy Bralczyk: Kaska czyli kapustka

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy czyta Pan gazety biznesowe?
Nie. Wiem, że gdybym posiadł większą wiedzę na temat ekonomii, to mógłbym mieć chociażby więcej pieniędzy. Ale ja stosuję metodę konia Boksera, z „Folwarku zwierzęcego” Orwella, który przy każdej okazji mówił, że będzie pracował więcej. Ja też wolę pracować więcej.

Dlaczego biznesmeni są źle oceniani? Czy nie wytworzyli języka perswazji, którym mogliby do siebie przekonać?
Czy biznesmeni są źle postrzegani? Jeżeli tak, to ze względu na swoje cechy pozajęzykowe. Nie lubimy ludzi bogatych i to jeszcze w taki sposób, który nie wydaje nam się do końca jasny. Nawet jak ktoś odziedziczył majątek po swoim bogatym ojcu, to też wydaje nam się mniej sympatyczny. Miał za dużo szczęścia. Musiałby wszystko rozdać, żeby ludzie go polubili.

Rozmawiali Anna Smolińska i Arkadiusz Słodkowski

Fragment wywiadu opublikowanego w numerze 3/2007 miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Anna Smolińska
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €