Array ( [article] => Array ( [pid] => 46774 [country] => pl [article_id] => 398 [article_date] => 2001-06-20 [articletype_id] => 10 [article_title] => Lepiej polubownie [article_intro] => Inspektorzy handlowi u przedsiębiorców [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => [secret] => scrtk1717450633ddc60a789713e3e1d4c520 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => lepiej-polubownie [article_title_striped] => Lepiej polubownie [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Konsumenci odzyskali w minionym roku około 810 tysięcy złotych od przedsiębiorców w sprawach przed polubownymi sądami konsumenckimi. Z kolei Inspekcja Handlowa w 2000 r. skontrolowała ponad 30 tysięcy firm, a winni naruszeń musieli zapłacić grzywny w wysokości 565 tysięcy złotych. Takie m.in. informacje przedłożyła sejmowej Komisji Ochrony Konkurencji i Konsumentów Inspekcja Handlowa. (...)/P>

Inspektorzy Inspekcji Handlowej skontrolowali producentów, importerów, handlowców z każdej branży oraz świadczących usługi, w tym gastronomiczne. W 2000 r. przebadali blisko 600 tys. partii wyrobów, z czego zakwestionowali 15,8 proc. Najczęściej przedsiębiorcy oferowali produkty o zaniżonej jakości, nieprawidłowo oznakowane, nie trzymające wagi podanej na opakowaniu, przeterminowane, nie oznaczone wymaganym znakiem bezpieczeństwa. Do kolegiów ds. wykroczeń inspektorzy skierowali prawie 2 tys. wniosków przeciwko firmom, które naruszyły prawo. Sami nałożyli ponad 19 tys. mandatów, łącznie na prawie 2 mln zł.

Spory, jakie trafiły do stałych polubownych sądów konsumenckich, w 90 proc. dotyczyły umów sprzedaży. Średnio rozpatrywane były w ciągu 33 dni. Wiele z nich zakończyło się ugodą. "Przedsiębiorcy coraz częściej godzą się na zapis na sąd polubowny. Postępowanie jest bowiem wtedy znacznie tańsze i trwa zdecydowanie krócej niż w sądzie powszechnym. Korzyści z tego mają obie strony: przedsiębiorcy i konsumenci" - podkreślił Andrzej Królikowski, główny inspektor Inspekcji Handlowej.

Więcej: Rzeczpospolita, 20 czerwca 2001, "Prawo co dnia"

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 13 [author_pid] => 973 [author_name] => Rzeczpospolita [authortype_id] => 2 [author_info] => [author_position] => [author_email] => [author_profile] => [display_author] => 0 [author_type] => media [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( ) [author_name_url] => rzeczpospolita ) ) [link] => /moja-firma/398/lepiej-polubownie/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => prawo i podatki [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 33 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => prawo-podatki ) [article_date_formated] => 20.06.2001 [article_day] => Środa [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Lepiej polubownie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Konsumenci odzyskali w minionym roku około 810 tysięcy złotych od przedsiębiorców w sprawach przed polubownymi sądami konsumenckimi. Z kolei Inspekcja Handlowa w 2000 r. skontrolowała ponad 30 tysięcy firm, a winni naruszeń musieli zapłacić grzywny w wysokości 565 tysięcy złotych. Takie m.in. informacje przedłożyła sejmowej Komisji Ochrony Konkurencji i Konsumentów Inspekcja Handlowa. (...)/P>

Inspektorzy Inspekcji Handlowej skontrolowali producentów, importerów, handlowców z każdej branży oraz świadczących usługi, w tym gastronomiczne. W 2000 r. przebadali blisko 600 tys. partii wyrobów, z czego zakwestionowali 15,8 proc. Najczęściej przedsiębiorcy oferowali produkty o zaniżonej jakości, nieprawidłowo oznakowane, nie trzymające wagi podanej na opakowaniu, przeterminowane, nie oznaczone wymaganym znakiem bezpieczeństwa. Do kolegiów ds. wykroczeń inspektorzy skierowali prawie 2 tys. wniosków przeciwko firmom, które naruszyły prawo. Sami nałożyli ponad 19 tys. mandatów, łącznie na prawie 2 mln zł.

Spory, jakie trafiły do stałych polubownych sądów konsumenckich, w 90 proc. dotyczyły umów sprzedaży. Średnio rozpatrywane były w ciągu 33 dni. Wiele z nich zakończyło się ugodą. "Przedsiębiorcy coraz częściej godzą się na zapis na sąd polubowny. Postępowanie jest bowiem wtedy znacznie tańsze i trwa zdecydowanie krócej niż w sądzie powszechnym. Korzyści z tego mają obie strony: przedsiębiorcy i konsumenci" - podkreślił Andrzej Królikowski, główny inspektor Inspekcji Handlowej.

Więcej: Rzeczpospolita, 20 czerwca 2001, "Prawo co dnia"

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €