Mikrofirmy nie dostaną wsparcia
Przedsiębiorcy z małych miejscowości nie mogą liczyć na dotacje z Unii Europejskiej wyższe niż 300 tys. zł.
Dotacje dla mikrofirm mają być wypłacane z dwóch różnych funduszy: rozwoju obszarów wiejskich oraz regionalnego. Dotacje do 300 tys. zł do projektów realizowanych na terenach wiejskich udzielane są z programu rolnego, a wyższe - z regionalnego.
Część województw ze swoich dotacji w ogóle wyklucza te projekty mikroprzedsiębiorstw, które kwalifikują się do wsparcia z funduszy rolnych. A jednym z podstawowych kryteriów dostępu - jak wynika z rozporządzenia resortu rolnictwa - jest nie wartość inwestycji czy dotacji, ale miejsce zamieszkania osoby prowadzącej działalność gospodarczą.
Przedsiębiorca, który mieszka i prowadzi działalność na wsi, nie może się ubiegać o więcej niż 300 tys. zł. W woj. warmińsko-mazurskim strata jest spora - z regionalnego funduszu mikrofirma może dostać nawet 4 mln zł.
(agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej