Usługi wirtualne
10 marca 2003 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Zgodnie z art. 2 punkt 4 Ustawy, świadczenie usług drogą elektroniczną polega na wykonaniu usługi, która następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych w rozumieniu ustawy o radiofonii i telewizji.
- Zgodnie z art. 3 punkt 6 Ustawy – jej przepisów nie stosuje się do świadczenia usług drogą elektroniczną, jeżeli odbywa się ono w ramach struktury organizacyjnej usługodawcy, a usługa świadczona drogą elektroniczną służy wyłącznie do kierowania pracą lub procesami gospodarczymi tego podmiotu.
- Zgodnie z art. 5 ust 1 ustawy usługodawca ma obowiązek podawać podstawowe informacje umożliwiające jego identyfikację, takie jak adresy elektroniczne, nazwę i siedzibę i adres, a także numer KRS oraz oznaczenie sądu prowadzącego rejestr spółki;
- Informacje handlowe przekazywane bezpośrednio klientom powinny zostać wyraźnie wyodrębnione w taki sposób, aby nie budziły wątpliwości, iż jest to informacja handlowa. Taka informacja powinna zawierać oznaczenie podmiotu na zlecenie którego jest rozpowszechniana, w sposób wyraźny opisywać szczegóły przedstawionej oferty, takie jak np. warunki, jakie powinny zostać spełnione, aby skorzystać z oferty.
- W art. 10 ust. 1 Ustawy zakazane zostało przesyłanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej (w tym w szczególności: pocztą elektroniczną) nie zamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy. Zgodnie z art. 10 ust. 2 Ustawy jeżeli klient wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji handlowej i poda w tym celu swój adres elektroniczny – informacje można wysyłać. Naruszenie zakazu przesyłania informacji handlowej bez zgody odbiorcy jest czynem nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Ustawa przewiduje sankcje karne za naruszenie niektórych jej przepisów. Zgodnie z art. 23 Ustawy, osoba która nie podaje informacji określonych w art. 5 ust. 2,3 lub 5, tj. podstawowych informacji o usługodawcy, albo w/w informacje podaje nieprawdziwe lub niepełne, podlega karze grzywny.
Art. 24 ust. 1 Ustawy przewiduje również karę grzywny za wysyłanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej niezamówionych informacji handlowych. W tym przypadku do wszczęcia postępowania konieczny jest wniosek osoby pokrzywdzonej.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej