Mniej czytników w sklepach samoobsługowych
Minister Finansów zmodyfikował przepisy swego wcześniejszego rozporządzenia z dnia 10 czerwca 2002 roku w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży
Najważniejszą zmianą jest zmniejszenie liczby czytników wymaganych w sklepach samoobsługowych.
Za wystarczające uznano zainstalowanie jednego czytnika w przeliczeniu na 400 mkw. Poprzednie przepisy wprowadziły wymóg instalacji dwóch czytników na każde 50 mkw. Przedsiębiorcy mają czas na dostosowanie się do nowych wymogów do 31 marca 2003 roku. Czytniki nie będą już musiały drukować nazwy i ceny towaru, wystarczy, że będzie można odczytać te dane na ekranie.
Znowelizowane rozporządzenie określa, co jest powierzchnią sprzedaży. Powierzchnia sprzedaży to powierzchnia w miejscu sprzedaży detalicznej, do której kupujący mają bezpośredni dostęp i mogą tam dokonywać zakupów samoobsługowych. Nowe przepisy definiują także czym jest towar o małych gabarytach. Otóż należy przez to rozumieć towar, którego żadna powierzchnia nie przekracza 10 cm2. Rozporządzenie podaje także dokładnie co oznacza termin przydatności do spożycia. Chodzi o towary, których termin przydatności do spożycia albo data minimalnej trwałości upłynie w ciągu najbliższej doby, licząc od momentu ich wystawienia na sprzedaż.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej