Sprzedaż kontrolowana
Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji miała uderzyć w supermarkety, a wprowadziła zamęt w handlu
Za półtora miesiąca wchodzą w życie przepisy znowelizowanej ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Miała ograniczyć praktyki stosowane powszechnie przez supermarkety i oceniane przez pozostałych uczestników rynku jako nieuczciwe. (...)
W rozbudowanym art. 15 ustawy w ust. 1 pkt 4 jako czyn niedozwolony wymienia się pobieranie opłat innych niż marża handlowa za przyjęcie towaru do sprzedaży. Przepis ten miał uniemożliwić pobieranie tzw. opłat półkowych i ograniczyć stosowanie odroczonych terminów płatności. Nic jednak nie zmieni. Nie ma bowiem zakazu sprzedawania powierzchni reklamowej na półkach, sklepy będą więc zawierać z dostawcami samodzielne umowy reklamy. Nie wyjaśniona pozostaje przy tym kwestia użycia przez ustawodawcę terminu „marża” w odniesieniu do ceny. (...) Zakaz dokonywania wyprzedaży częściej niż dwa razy do roku – po sezonie letnim i zimowym (art. 15 ust. 5) – to kolejny kuriozalny przepis. (...)
Zmianą przepisów poczuli się zagrożeni wszyscy przedsiębiorcy, którzy zachęcają do nabycia towaru, dołączając do niego jakiś prezent. Chodzi zwłaszcza o wydawców prasy, którzy coraz częściej stosują tzw. inserty w postaci płyt CD, map czy biżuterii. Praktyk takich zakazuje się w art. 17a ust. 1 i 2. (...)
Więcej: Rzeczpospolita, „Prawo co dnia”, 1 października 2002Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej