Array ( [article] => Array ( [pid] => 42348 [country] => pl [article_id] => 9898 [article_date] => 2016-08-26 [articletype_id] => 1 [article_title] => Komfort dodał gazu [article_intro] => Odkąd Komfort został przejęty przez Grupę Michała Sołowowa, rozwój sieci znacznie przyspieszył. Od tego czasu otworzyli 20 nowych sklepów. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 5 [img_photo_description] => Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast działają już sklepy tej marki. [secret] => scrtk33f9832ba2933423047617a7c361fd74 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => dom i ogród [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => komfort-dodal-gazu [article_title_striped] => Komfort dodał gazu [dir] => article [article_text_photo] =>

Obecnie w całej Polsce działa 112 sklepów Komfort, z czego 34 ma nową aranżację wnętrza, nagrodzoną tytułem Best Concept w kategorii Remodeling. Zmiana wizerunku sklepów idzie w parze z rozwojem nowego modelu biznesowego, tzw. franczyzy depozytowej. Według nowych zasad, Komfort niemal w całości bierze na siebie koszty otwarcia placówki, jej wykończenia, wyposażenia i zatowarowania.

Model franczyzy depozytowej oferuje partnerowi kompletne narzędzia sprzedaży: specjalistyczną ofertę produktową, utrzymanie zapasu produktów, przejrzystą ekspozycję towaru, bieżące dostawy produktów, wydajną logistykę oraz ogólnopolskie kampanie promocyjne w TV, radiu, prasie i w internecie. Ponadto firma niemal w całości inwestuje w wyposażenie i wystrój sklepu – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych sieci Komfort.

Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową. Idealnie jeżeli partner ma doświadczenie w usługach montażu pokryć podłogowych lub będzie w stanie zapewnić współpracujące w tym zakresie ekipy.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Obecnie w formacie franczyzy depozytowej funkcjonuje osiem sklepów. Kolejne zostaną otwierte we wrześniu – w Brzegu i w Krotoszynie.

– Kilka lokalizacji jest już zakontraktowanych, czekamy tylko na wykończenia lokali handlowych. W wielu miastach nasze projekty są zaawansowane – oceniamy lokalizacje, negocjujemy warunki najmu powierzchni handlowej i prowadzimy rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców. Do końca 2016 roku w nowym modelu franczyzy depozytowej uruchomimy ok. 20 sklepów – mówi Michał Stemplewski.     

Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast działają już sklepy tej marki.

– Aktualnie mniejsze miejscowości są dobrym kierunkiem rozwoju dla sklepów z branży wykończenia wnętrz. Brakuje tam wciąż wysokiej jakości produktów podłogowych w atrakcyjnych cenach. Zamierzamy wykorzystać niszę oraz dotrzeć do osób zainteresowanych naszą ofertą, która do niedawna dostępna była tylko w dużych miastach – mówi Michał Stemplewski.

Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce szacowany jest na 13,9 miliarda złotych i od 2014 roku wykazuje dodatnią dynamikę na poziomie 4 proc. rocznie. To zasługa m.in. rosnącemu popytowi na budownictwo mieszkaniowe, częstszych remontach i renowacjach na rynku wtórnym. Ponadto Polacy przywiązują coraz większą wagę to estetyki swoich domów. Z badań wynika, że największa grupa klientów (ok. 40 proc.) kupuje w specjalistycznych sieciach takich jak Komfort. Na dalszych pozycjach są sieci DIY (ok. 24 proc.), markety (ok. 9 proc.) oraz sklepy niezrzeszone i targowiska (12 proc.). Pozostała część zakupów przypada na sklepy online (ok. 15 proc.). Przyjęta polityka sieci Komfort została opracowana w oparciu o powyższe dane. W roku 2014 obroty Komfortu wzrosły o ok. 4 proc.,  ale już w kolejnym, dzięki przyjętej polityce – dwa razy szybciej. Natomiast po ośmiu miesiącach 2016 roku Komfort spodziewa się osiągnąć wzrost obrotów na poziomie czterokrotnie wyższym niż cały rynek wyposażenia wnętrz..

– Wpływ na to ma wiele czynników. Oprócz nowej wizualizacji sklepów, duży wkład włożyliśmy w marketing, szkolenia personelu sklepów z zakresu sprzedaży, wiedzy o produkcie, a także montażu pokryć podłogowych u klienta. Zależy nam, by każdy pracownik był przede wszystkim ekspertem w swojej dziedzinie, potrafił doradzić klientowi odpowiedni produkt, zorganizować transport oraz montaż na miejscu. Klient sieci Komfort musi być w każdym sklepie tak samo dobrze obsłużony. Stawiamy na najwyższą jakość, która jest gwarantem rozwoju całej sieci – mówi Michał Stemplewski.

Sieć współpracuje z dostawcami z całego świata, stawia na wielkość i kompleksowość oferty, a także zróżnicowanie pod względem cenowym i wzorów. Oprócz sklepów stacjonarnych, Komfort prowadzi też sprzedaż online.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 73 [author_pid] => 1012 [author_name] => Magdalena Kurda [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => doradca we franczyzie [author_email] => mkurda@profitsystem.pl [author_profile] =>

Magdalena Kurda związana jest z PROFIT system od 2002 roku. Zajmuje kreowaniem i realizowaniem strategii Public Relations dla kluczowych klientów oraz ich produktów i usług. Do jej zadań należy budowanie korzystnego obrazu firm w mediach oraz dbanie o dialog z przedstawicielami opinii publicznej, których wpływ może być ważny dla wizerunku klientów. Przygotowuje kampanie Public Relations pod względem merytorycznym, tworzy narzędzia komunikacji, a następnie realizuje wyznaczone cele. Zakres działań obejmuje m.in. komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, organizacje spotkań prasowych oraz PR antykryzysowy.

Absolwentka Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mmmAaagda [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/magdalena-kurda/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116101 [itemserver_id] => 38126 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => a00/9ed/magda.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => magdalena-kurda ) ) [link] => /artykul/9898/komfort-dodal-gazu/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86468 [country_item] => pl [description] => Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast działają już sklepy tej marki. [path] => 733/5a3/komfort-franczyza.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 268 [itemserver_id] => 33468 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86476 [country_item] => pl [description] => Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast działają już sklepy tej marki. [path] => 961/413/komfort.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 33470 ) ) ) [og_image] => 733/5a3/komfort-franczyza.jpg [article_date_formated] => 26.08.2016 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86468 [country_item] => pl [description] => Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast działają już sklepy tej marki. [path] => 733/5a3/komfort-franczyza.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 268 [itemserver_id] => 33468 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86468 [country_item] => pl [description] => Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast działają już sklepy tej marki. [path] => 733/5a3/komfort-franczyza.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 268 [itemserver_id] => 33468 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Komfort [id] => 454 [type] => 5 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 7 [link] => /franczyza/454/komfort/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214766 [country_item] => pl [description] => [path] => 459/feb/nowe-logo-komfort.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 143 [itemserver_id] => 53314 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 178927 [country_item] => pl [description] => [path] => 61c/0d4/image_processing20190614-29294-r4wmks.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43978 ) [1] => Array ( [pid] => 178923 [country_item] => pl [description] => [path] => 947/6d7/image_processing20191107-9224-1idslz0.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43974 ) [2] => Array ( [pid] => 178925 [country_item] => pl [description] => [path] => c4c/9a3/image_processing20190614-26207-ira05x.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43976 ) [3] => Array ( [pid] => 178924 [country_item] => pl [description] => [path] => 9f9/2a8/image_processing20190628-32246-bngccx.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 960 [img_height] => 640 [itemserver_id] => 43975 ) [4] => Array ( [pid] => 178926 [country_item] => pl [description] => [path] => bb6/8cf/1._strefa_kas_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 43977 ) ) ) ) ) )

Komfort dodał gazu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Obecnie w całej Polsce działa 112 sklepów Komfort, z czego 34 ma nową aranżację wnętrza, nagrodzoną tytułem Best Concept w kategorii Remodeling. Zmiana wizerunku sklepów idzie w parze z rozwojem nowego modelu biznesowego, tzw. franczyzy depozytowej. Według nowych zasad, Komfort niemal w całości bierze na siebie koszty otwarcia placówki, jej wykończenia, wyposażenia i zatowarowania.

Model franczyzy depozytowej oferuje partnerowi kompletne narzędzia sprzedaży: specjalistyczną ofertę produktową, utrzymanie zapasu produktów, przejrzystą ekspozycję towaru, bieżące dostawy produktów, wydajną logistykę oraz ogólnopolskie kampanie promocyjne w TV, radiu, prasie i w internecie. Ponadto firma niemal w całości inwestuje w wyposażenie i wystrój sklepu – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych sieci Komfort.

Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową. Idealnie jeżeli partner ma doświadczenie w usługach montażu pokryć podłogowych lub będzie w stanie zapewnić współpracujące w tym zakresie ekipy.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Obecnie w formacie franczyzy depozytowej funkcjonuje osiem sklepów. Kolejne zostaną otwierte we wrześniu – w Brzegu i w Krotoszynie.

– Kilka lokalizacji jest już zakontraktowanych, czekamy tylko na wykończenia lokali handlowych. W wielu miastach nasze projekty są zaawansowane – oceniamy lokalizacje, negocjujemy warunki najmu powierzchni handlowej i prowadzimy rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców. Do końca 2016 roku w nowym modelu franczyzy depozytowej uruchomimy ok. 20 sklepów – mówi Michał Stemplewski.     

Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast działają już sklepy tej marki.

– Aktualnie mniejsze miejscowości są dobrym kierunkiem rozwoju dla sklepów z branży wykończenia wnętrz. Brakuje tam wciąż wysokiej jakości produktów podłogowych w atrakcyjnych cenach. Zamierzamy wykorzystać niszę oraz dotrzeć do osób zainteresowanych naszą ofertą, która do niedawna dostępna była tylko w dużych miastach – mówi Michał Stemplewski.

Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce szacowany jest na 13,9 miliarda złotych i od 2014 roku wykazuje dodatnią dynamikę na poziomie 4 proc. rocznie. To zasługa m.in. rosnącemu popytowi na budownictwo mieszkaniowe, częstszych remontach i renowacjach na rynku wtórnym. Ponadto Polacy przywiązują coraz większą wagę to estetyki swoich domów. Z badań wynika, że największa grupa klientów (ok. 40 proc.) kupuje w specjalistycznych sieciach takich jak Komfort. Na dalszych pozycjach są sieci DIY (ok. 24 proc.), markety (ok. 9 proc.) oraz sklepy niezrzeszone i targowiska (12 proc.). Pozostała część zakupów przypada na sklepy online (ok. 15 proc.). Przyjęta polityka sieci Komfort została opracowana w oparciu o powyższe dane. W roku 2014 obroty Komfortu wzrosły o ok. 4 proc.,  ale już w kolejnym, dzięki przyjętej polityce – dwa razy szybciej. Natomiast po ośmiu miesiącach 2016 roku Komfort spodziewa się osiągnąć wzrost obrotów na poziomie czterokrotnie wyższym niż cały rynek wyposażenia wnętrz..

– Wpływ na to ma wiele czynników. Oprócz nowej wizualizacji sklepów, duży wkład włożyliśmy w marketing, szkolenia personelu sklepów z zakresu sprzedaży, wiedzy o produkcie, a także montażu pokryć podłogowych u klienta. Zależy nam, by każdy pracownik był przede wszystkim ekspertem w swojej dziedzinie, potrafił doradzić klientowi odpowiedni produkt, zorganizować transport oraz montaż na miejscu. Klient sieci Komfort musi być w każdym sklepie tak samo dobrze obsłużony. Stawiamy na najwyższą jakość, która jest gwarantem rozwoju całej sieci – mówi Michał Stemplewski.

Sieć współpracuje z dostawcami z całego świata, stawia na wielkość i kompleksowość oferty, a także zróżnicowanie pod względem cenowym i wzorów. Oprócz sklepów stacjonarnych, Komfort prowadzi też sprzedaż online.

Magdalena Kurda
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €