Franczyza z dyskontem czy bez?

Zapytaliśmy Biedronkę o wyniki programu pilotażowego i czy planuje rekrutację partnerów na szeroką skalę.
Wieści o tym, że Biedronka romansuje z franczyzą pojawiają się na rynku już od kilku lat. Do tej pory jednak właściciel marki, portugalska spółka Jeronimo Martins, nie rozpoczął zakrojonej na szeroką skalę akcji rekrutowania franczyzobiorców. Wcześniej tłumaczył, że program partnerski ma formę pilotażową i jest wykorzystywany zaledwie w skromnej części sklepów. W związku ze sporym zainteresowaniem czytelników postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest z tą franczyzą w Biedronce. Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy na nasze pytania.
– Projekt związany z rozwojem placówek partnerskich sieci Biedronka jest prowadzony od kilku lat – model funkcjonuje w wybranych mniejszych miejscowościach. Obecnie w tym systemie działa nieco ponad 50 sklepów. Jest on realizowany jako uzupełnienie głównej działalności sieci, opartej przede wszystkim na sklepach własnych. Na koniec drugiego kwartału tego roku sieć Biedronka liczyła 2693 sklepy, które są zlokalizowane w ponad tysiącu miejscowości w całej Polsce. Jak przekazywaliśmy wcześniej, współpraca z siecią bazuje na złożonym modelu partnerskim, który nie jest oparty na opłatach licencyjnych, ale na ustalonym schemacie rozliczeń. Z reguły oczekujemy, że przedsiębiorca, który chce rozpocząć współpracę z JMP, będzie dysponować obiektem z kilkusetmetrową salą sprzedaży. Nie udzielamy natomiast informacji na temat szczegółowych założeń i konstrukcji umów z partnerami – odpisali nam przedstawiciele biura prasowego Biedronki.
Wspomniane 50 sklepów z blisko 2,7 tys. placówek to niecałe 2 proc. całej sieci. Liczba Biedronek na licencji jest więc bardzo zbliżona do tej, która działała pod koniec 2014 roku. To jednoznacznie pokazuje marginalne miejsce placówek partnerskich w strategii Jeronimo Martins Polska. Sieć nie komentuje wyników sklepów partnerskich, ani nie informuje dlaczego nie rozszerza sieci partnerskiej. Nie mniej możemy się domyslać, że albo wyniki sklepów pilotażowych są poniżej oczekiwań albo Biedronka przez dwa lata nie była w stanie opracować systemu zarządzania sklepami partnerskimi. Z komunikatu sieci można też zrozumieć, że testowany był model franczyzy depozytowej.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej