Nowe hotele na wakacje

W czerwcu Orbis otwiera trzy hotele pod marką ibis Styles. W branży hotelowej to międzynarodowe sieci rozwijają się najszybciej.
W Polsce do niedawna były tylko trzy hotele z szyldem ibis Styles – w Bielsku Białej, Wrocławiu i Wałbrzychu. W maju dołączył do nich obiekt w Białymstoku. Na czerwiec zaplanowano trzy kolejne otwarcia. Pierwsze już się odbyło – 2 czerwca ruszył ibis Styles Gniezno Stare Miasto. Hotel zlokalizowany jest w samym centrum Gniezna, przy skrzyżowaniu ulic Bolesława Chrobrego i Jana III Sobieskiego. Oferuje 70 pokoi dla 160 gości. Wśród nich są cztery pokoje przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz szesnaście dedykowanych rodzicom z dziećmi – z czterema miejscami do spania oraz telewizją z kanałami dziecięcymi. W całym budynku dostępne jest darmowe Wi-Fi. W hotelu znajdują się także cztery w pełni wyposażone sale konferencyjne. Wystrój wnętrz nawiązuje do historii miasta i pierwszych polskich królów.
– Jeszcze przed wakacjami do sieci ibis Styles dołączą hotele w Siedlcach i Nowym Sączu. A w przyszłym roku powstaną kolejne inwestycje związane z tą marką – zapowiada Hanna Bernakiewicz z Grupy Hotelowej Orbis.
Ibis Styles to marka hoteli ekonomicznych, należąca do AccorHotels, największego światowego operatora hotelowego. W sieci funkcjonują też marki ibis oraz ibis budget. W sumie pod tymi trzema szyldami na całym świecie działa prawie 1,9 tys. hoteli w 63 krajach.
W Polsce, ale także w 15 innych państwach (m.in. Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech) wyłącznym licencjonodawcą marek należących do AccorHotels jest Grupa Hotelowa Orbis. Otwierane przez nią hotele, oprócz tych z rodziny ibis, funkcjonują pod szyldami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure. Ich standard jest bardzo zróżnicowany – od 1 do 5 gwiazdek. W sumie w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej Orbis oferuje 19 tys. pokoi w ponad 100 obiektach. Jednym z najważniejszych kryteriów włączenia hotelu do grupy Orbis jest lokalizacja oraz wielkość budynku. Strategia rozwoju zakłada przyłączanie do sieci obiektów nie tylko w dużych miastach, lecz także w mniejszych, gdzie Orbis jeszcze jest nieobecny. Najważniejszym warunkiem jest posiadanie przez miasto potencjału biznesowego lub biznesowo-turystycznego. Właściciel hotelu nie musi mieć doświadczenia w branży hotelowej, ponieważ otrzyma bieżące wsparcie potrzebne do prowadzania działalności, m.in. pomoc w czasie budowy lub modernizacji obiektu, system rezerwacji, wsparcie marketingowe i operacyjne w bieżącej działalności.
Według danych GUS w połowie 2015 r. w Polsce było 2,3 tys. hoteli. Jakieś 15 proc. z nich działa we franczyzie. Polski rynek hotelarski cały czas się rozwija. W latach 2012-2015 przybyło około 300 obiektów hotelowych. Ponad jedna trzecia wszystkich pokoi hotelowych jest skoncentrowanych w 16 miastach wojewódzkich (przoduje oczywiście stolica). GUS obliczył, że liczba turystów korzystających z obiektów noclegowych w 2015 r. wyniosła 26,9 mln (+ 7,2 proc. r/r), z czego 17,5 mln zatrzymało się w hotelach (+ 8,9 proc. r/r). We wspomnianym czasie na rynku hotelowym działały 24 polskie sieci (145 hoteli i ponad 16 tys. pokoi) oraz 15 międzynarodowych (158 hoteli i ponad 25 tys. pokoi). W latach 2014-2015 przybywało jednak tylko obiektów skupionych w sieciach międzynarodowych. Zdaniem ekspertów ta ekspansja znacznie osłabia pozycję hoteli niezrzeszonych, tym bardziej, że sieci utrzymują niskie ceny dla klientów.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej