Używki dla ciała, zyski dla portfela

Sieć „Używki Świata” sprzedaje legalne używki z całego globu. To nie żart. Tak jak oferta kilku innych sieci franczyzowych.
Sklepy pod szyldem „Używki Świata” prawdopodobnie nie różniłyby się znacznie od zwykłych sklepów monopolowych, gdyby nie egzotyczne uzupełnienie oferty alkoholi i papierosów. Obok mocnych trunków, win, piw i tytoni, znajdziemy tam również „wszelkiego rodzaju legalne używki z całego świata”. W sklepach kupimy też szisze, fajki, bonga i inne akcesoria dla palaczy. Przedsiębiorcy, którzy zechcą samodzielnie poprowadzić sklep dla miłośników używek, muszą jednak zgromadzić niemały kapitał na start. Koszt urządzenia i zatowarowania lokalu wymaga co najmniej kwoty 140 tys. zł (zawiera ona również rezerwę finansową, potrzebną do czasu, gdy sklep zacznie zarabiać na bieżące koszty).
Nieco mniej, bo trochę ponad 80 tys. zł wymaga inwestycja w uruchomienie biznesu pod marką Konopna Farmacja. Twórcy konceptu wyszli z założenia, że konopie indyjskie to nie tylko źródło narkotycznych substancji, ale też cudowny lek natury. W punktach Konopnej Farmacji można kupić produkty dermokosmetyczne oraz spożywcze na bazie konopi. Zawierają one składniki oparte na naturalnym ekstrakcie z rośliny konopi bogatym w składnik kannabidiol (CBD) oraz na oleju konopnym, dzięki czemu przejawiają zaskakujące efekty w leczeniu wielu schorzeń i dolegliwości. Wywodzący się z Czech koncept ma 20 sklepów na macierzystym rynku, 10 placówek w Polsce i jedną w Wielkiej Brytanii. Franczyzobiorców szuka w miastach powyżej 100 tys. zł.
– Zawsze na początku potencjalni franczyzobiorcy pytają nas o legalność tego typu produktów. Zapewniamy, że nie ma żadnych obaw. Oferowane przez nas kosmetyki, oleje czy produkty spożywcze są legalne i bezpieczne – zapewnia polski masterfranczyzodawca. – W naszym sklepie w Katowicach raz odbyła się kontrola policji. Znak na szyldzie skłania funkcjonariuszy do sprawdzenia, czy nie oferujemy klientom produktów o zakazanym składzie. Jednak takich nieprawidłowości w żadnym z naszych sklepów nie wykryto. Wszystko jest legalne, a kontrola w naszej placówce nigdy się nie powtórzyła.
Na rynku amerykańskim działalność rozwija firma WeGrow, która oferuje produkty lecznicze na bazie konopii, ale też doradza w zakresie ich użytkowania. Na licencji WeGrow możemy m.in. otworzyć własną plantację marihuany. Niedługo po tym, jak Arizona dołączyła do tych amerykańskich stanów, które pozwalają na stosowanie marihuany w celach medycznych, na jej rynek zawitał supermarket weGrow.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej