Biznes na paczkach

TaniKurier.Info uruchomił sześć placówek franczyzowych w ciągu jednego kwartału. Na inwestycję we własny punkt kurierski wystarczy 5 tys. zł.
Kurier to jeden z zawodów, które w ostatnich latach przeżywają renesans. Dzieje się tak m.in. dzięki rozkwitowi handlu internetowego. Ale nie tylko – klienci biznesowi często wolą usługi firm kurierskich niż państwowego monopolisty.
– To biznes, który sprawdzi się nie tylko w dużym mieście – przekonuje Mariusz Banaszak, koordynator ds. franczyzy TaniKurier.Info. – Nasz jedyny własny lokal funkcjonuje w Mosinie koło Poznania. To dwunastotysięczne miasteczko, a klientów nie brakuje. Zawsze oczywiście można – i należy – szukać ich też w sąsiednich miejscowościach. My obsługujemy zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
W ostatnich miesiącach 2015 roku firma uruchomiła sześć placówek franczyzowych.
– Szukamy franczyzobiorców we wszystkich województwach. Najbardziej zależy nam w tej chwili jednak na Wielkopolsce – dodaje Mariusz Banaszak.
Potrzebny jest lokal o powierzchni 20-30 m2, usytuowany na parterze, najlepiej z zapleczem i parkingiem dla klientów, aby otworzyć punkt kurierski. Kwota inwestycji zaczyna się od 5 tys. zł. Minimum tyle trzeba wydać na konieczne wyposażenie, czyli biurko, regały i półki na paczki, komputer z drukarką i podłączeniem do internetu oraz wagę z legalizacją. Taka waga kosztuje około 2 tys. zł, można ją też wydzierżawić od franczyzodawcy za 75 zł netto miesięcznie.
Licencjodawca proponuje franczyzobiorcom dwa warianty współpracy. W pierwszym comiesięczna stała opłata wynosi 119 zł netto, w zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. tablicę i cennik pcv, logo, baner reklamowy, własną pozycjonowaną stronę WWW. Natomiast osoby wybierające wariant drugi muszą jednorazowo zapłacić 3,5 tys. zł oraz co miesiąc po 89 zł netto. Franczyzobiorca dostaje wówczas w pakiecie startowym dodatkowo m.in. szyld oraz więcej materiałów promocyjnych np. ulotki, wizytówki, balony, folię na witrynę.
– Nasze punkty osiągają rentowność po 3-4 miesiącach – twierdzi Mariusz Banaszak. – Oczywiście trzeba aktywnie poszukiwać klientów, reklamować się, docierać do nich z informacją. Wtedy można liczyć na szybsze zwroty z inwestycji.
Oprócz rozbudowującej się sieci TaniKurier.Info na rynku funkcjonują też inne kurierskie systemy franczyzowe, m.in.: GLS, e-paka.pl czy DPD Strefa Paczki.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej