MarcPol zamyka nierentowne sklepy

Zarząd sieci pozbył się dwóch niedochodowych marketów. Wszystko wskazuje na to, że z planów rozwoju we franczyzie na razie nici.
Mrągowo i Stanisławów Pierwszy – to w tych miejscowościach zarząd spółki MarcPol postanowił na przełomie roku „odstrzelić” swoje supermarkety. Sklep w mazowieckim Stanisławowie zaliczył wyjątkowo krótką przygodę z rynkiem: huczne otwarcie z udziałem władz gminy świętowano w sierpniu 2015 roku. Sklep otwarto według nowych standardów wizualizacyjnych, a szczególnym powodem do dumy właścicieli miał być dział warzywny o nazwie „Zieleniak”. Pierwszy taki w całym kraju. Niestety rynkowa rzeczywistość w pół roku zweryfikowała biznesplan. Niezadowalające wyniki finansowe zmusiły Marcpol do zamknięcia sklepu.
– Naszym celem jest systematyczna poprawa rentowności sieci handlowej. Dlatego w ostatnim czasie zdecydowaliśmy się na podjęcie zdecydowanych kroków i zamknięcie dwóch niedochodowych placówek, które nie rokowały poprawy i zaniżały efektywność całej sieci – tłumaczy Agata Duraj, dyrektor handlowy firmy MarcPol.
Rok 2015 upłynął w sieci pod znakiem remodellingu sklepów. Marcpol pojawił się też w nowej lokalizacji na warszawskim Bemowie. W tym roku otwarć ma być więcej.
– W dalszym ciągu koncentrujemy się na rozwoju sieci. Na razie nie chcemy jednak precyzować dokładnej liczby sklepów, jaką zamierzamy uruchomić w tym roku oraz ich lokalizacji. Będziemy na bieżąco przekazywać informację w tym zakresie. Na najbliższe miesiące mamy zaplanowanych 8 nowych otwarć – dodaje Agata Duraj.
Aktualnie sieć MarcPol liczy 60 sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju. W połowie 2014 roku zarząd zapowiedział, że oprócz własnych punktów postawi też na otwarcia we franczyzie.
– Jesteśmy również zainteresowani współpracą z lokalnymi sieciami sklepów lub właścicielami pojedynczych placówek o powierzchni powyżej 200 m2. Preferujemy współpracę na zasadzie franczyzy, ale dopuszczamy również możliwość ajencji. Chcemy zaoferować naszym partnerom elastyczną ofertę, ponieważ zależy nam na maksymalnym zwiększeniu potencjału obrotu towarowego w naszych sklepach – taką deklarację złożył wówczas Michał Kubajek, dyrektor ds. marketingu Marcpol w rozmowie z portalem dlahandlu.pl.
Od tamtej pory nie było jednak żadnych informacji na temat sklepów działających na licencji. Spółka nie odpowiedziała też na nasze pytania dotyczące realizacji planów związanych z franczyzą.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej