Jakość jest w cenie

Usługi pralnicze z biegiem czasu staną się coraz bardziej popularne – uważa Gregorio Hernansanz, menedżer działu zagranicznego Pressto Enterprises.
Czy polski rynek jest atrakcyjny dla firm sektora pralniczego?
Oczywiście. Jak długo w danym kraju rozwija się społeczeństwo, tak długo rozwijają się także pewne sektory usług. Polski rynek jest bardzo atrakcyjny, zwłaszcza dla tych graczy, którzy mają do zaoferowania najwyższe standardy. To czynnik kluczowy, jeśli bierze się pod uwagę braki, występujące w obecnej strukturze usług pralniczych. A duża grupa klientów nie jest zadowolona z ich poziomu.
Jak pan ocenia konkurencję?
W Polsce istnieje wiele tradycyjnych pralni, ale nie ma takich, które proponują usługi naprawdę wysokiej jakości. W Pressto oferujemy nie tylko najwyższej jakości pranie, ale również szeroki wachlarz usług dodatkowych, jak Presstoke (przeróbki i naprawy odzieży), Pressto Torby i Buty lub Pressto Skóra. Poza tym, staramy się dotrzeć do klientów za pośrednictwem dostaw do domu. Klienci mogą zamówić usługi za pośrednictwem naszej aplikacji mobilnej. To wszystko sprawa, że marka Pressto, w porównaniu do obecnej konkurencji, oferuje zupełnie inną koncepcję biznesu.
Czy pana zdaniem Polacy będą coraz częściej korzystać z publicznych pralni?
Istnieje duży zakres potrzeb, których klienci nie są w stanie zaspokoić samodzielnie we własnych domach. Chodzi mi np. o: usuwanie plam, pranie chemiczne, delikatne czyszczenie odzieży na sucho i na mokro, pranie rzeczy o dużych rozmiarach, czyszczenie skóry lub po prostu zwykłe pranie i prasowane. W związku z tym usługi pralnicze z upływem czasu staną się coraz bardziej popularne. Powodem jest m.in. zmiana stylu życia społeczeństwa, w którym czas ma dziś największą wartość.
Jaką propozycję współpracy ma Pressto dla polskich franczyzobiorców?
Nasz system franczyzowy sprawdza się już w ponad 500 pralniach, w 23 krajach na świecie. Mamy kilka modeli funkcjonowania. W Polsce szukamy obecnie masterfranczyzobiorcy, który otrzyma licencję na wszystkie. Sam wybierze ten, który wyda mu się najatrakcyjniejszy. Mogą to być więc pralnie przemysłowe, nastawione na współpracę z hotelami i restauracjami. Inna możliwość to pralnie samoobsługowe. Kolejny model przewiduje otwarcie jednej dużej pralni, czyli tzw. sklepu pilotażowego i kilku butików, czyli punktów przyjmowania i wydawania zamówień. Jesteśmy otwarci na negocjacje warunków umowy. Masterfranczyzobiorca podpisze ją na 10 lat, z możliwością przedłużenia na 10 kolejnych. Do jego obowiązków będzie należała rozbudowa sieci w Polsce na zasadzie subfranczyzy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej