Leki na licencji

Franczyzodawca Nowej Farmacji podsumowuje 2015 rok i snuje plany na kolejny. Ma być więcej otwarć.
Rok 2015 Grupa Nowa Farmacja może zaliczyć do udanych. Sieć powiększyła się o 18 punktów, a obecnie liczy 40 aptek własnych i 21 franczyzowych. Ostatnie apteki otwarto m.in. w Bełchatowie, Ciechanowie, Kluczborku, Grudziądzu, Krakowie i Klukowie.
– Kolejne apteki własne i franczyzowe powstaną w pierwszym kwartale 2016r. Mamy już podpisane umowy najmu i umowy franczyzy, ale z różnych względów ich otwarcia zaplanowaliśmy na przyszły rok – zapowiada Beata Kiernozek, kierownik ds. kluczowych klientów w Grupie Nowa Farmacja.
Planowaną na 2015 rok liczbę 60 aptek udało się przekroczyć już w listopadzie. Założenia na kolejny dotyczą 20 otwarć, ale franczyzodawca podkreśla, że postawi na jakość, nie na ilość.
– Bierzemy pod uwagę różne czynniki m.in. lokalizację, konkurencję, liczbę mieszkańców w danej miejscowości. Zdarza się, że zmuszeni jesteśmy odmówić podpisania umowy franczyzy czy najmu, jeżeli nie widzimy szans na prowadzenie biznesu w danej lokalizacji – podkreśla Beata Kiernozek.
Większość aptek otwieranych w sieci Nowa Farmacja powstaje od podstaw, choć zdarzają się franczyzobiorcy, którzy już prowadzą własny biznes i chcą zmienić dotychczasowy szyld.
– Franczyzobiorca nie musi być farmaceutą, dobrze jednak, gdy posiada doświadczenie biznesowe. Z drugiej strony osoba niedoświadczona w biznesie także ma szansę osiągnąć sukces, o ile zastosuje się do zaproponowanych przez nas rozwiązań – tłumaczy Beata Kiernozek. – Zwracamy uwagę na chęć dynamicznego rozwoju firmy, bardzo wysoki poziom kwalifikacji oraz możliwość sprostania wymaganiom finansowym.
Te w branży aptecznej są dość wysokie – w 2014 roku średnia inwestycja we franczyzową aptekę sięgnęła ponad 181 tys. zł. Franczyzodawca Nowej Farmacji nie podaje konkretnych kwot potrzebnych do urządzenia lokalu. Opłata wstępna ustalana jest indywidualnie, a opłata stała wynosi 1 proc. od obrotu.
– Na rentowność każdej apteki składa się wiele czynników takich jak: lokalizacja, konkurencja, czynsz, liczba pracowników. Konkurencja dyktuje warunki, na jakich będziemy prowadzić politykę cenową apteki. W przypadku czynszu staramy się nie przekraczać kwoty rzędu 10 tys. zł. Wynagrodzenia dla kierownika apteki, magistra farmacji czy technika różnią się w zależności od regionu Polski. Im dalej od uniwersytetu medycznego, tym zdecydowanie wyższe – mówi Beata Kiernozek.
Na rynku aptecznym widoczne są tendencje podobne do tych widocznych na rynku sklepów spożywczych. Liczba aptek rośnie, a istniejące w coraz częściej przystępują do grup zakupowych i sieci franczyzowych. Ich właściciele liczą na lepsze warunki zakupu towaru, a także korzyści marketingowe.
– Apteki się zamykają, są przejmowane, część aptek otwiera się w tych samych lokalizacjach, są też nowe otwarcia. W roku 2015 w stosunku do roku 2014 przybyło ponad 200 aptek. Rynek dąży jednak do konsolidacji – komentuje Beata Kiernozek.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej