Franczyza dla pilota

Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Konrad Hanc jest bez wątpienia ciekawą osobą. Z wykształcenia oficer – nawigator statku morskiego, który zawodowo nie związał się z morzem, ale wybrał... powietrze i swoją pasję, jaką jest latanie. Pracuje jako pilot w lotniczych liniach komunikacyjnych.
– To ciekawa praca – przyznaje. – Ale jednak powtarzalna, jak każda, którą się wykonuje na co dzień. A ja ciągle szukam czegoś nowego, w czym mogę się rozwijać. Dlatego postanowiłem otworzyć własny biznes.
Atrakcja dla turystów
Konrad Hanc doszedł do wniosku, że najbezpieczniej będzie przyłączyć się do którejś z sieci franczyzowych. Inspiracji na biznes szukał na ubiegłorocznych Targach Franczyzy w Pałacu Kultury.
– Odwiedziłem wszystkie stoiska. Ale np. agencje ubezpieczeniowe to biznes zupełnie nie dla mnie. Jest zbyt poważny i nudny. Szukałem czegoś inspirującego, oryginalnego, dającego frajdę i satysfakcję. Na widok stoiska Fresh Bike aż się uśmiechnąłem – opowiada.
Fresh Bike to rowerowe punkty, sprzedające naturalną cytrynową lemoniadę. Trzykołowy rower waży 160 kg (bez wyposażenia) i jest napędzany siłą ludzkich mięśni. Zabudowany jest tak, że pomieści m.in. wyciskarkę do owoców, blat do krojenia, chłodnię na wodę. Kwota potrzebna na start inwestycji to 32,5 tys. zł netto. Franczyzobiorca płaci też na rzecz franczyzodawcy 65 gr netto opłaty bieżącej od każdego sprzedanego kubka lemoniady.
Pomimo, że to biznes, który startuje dopiero wiosną, Konrad Hanc umowę z licencjodawcą podpisał już w grudniu 2014 roku. – Kupiłem trzy rowery, jeden wypożyczyłem. Wszystkie pojawiły się wiosną na warszawskiej starówce – dodaje.Rowery Fresh Bike to przede wszystkim atrakcja turystyczna.
– Turyści nas uwielbiają, robią sobie z nami zdjęcia – opowiada franczyzobiorca. – Sprzedaż była bardzo duża. Oczywiście, jak każdy biznes, także ten wymaga pracy. Do kierowania rowerami zatrudniłem studentów. Ale pojazdy trzeba też garażować, wydawać pracownikom co rano, uzupełniać na bieżąco owoce i wodę. Bywało, że zapasy trzeba było uzupełniać w ciągu dnia, bo klientów było nadspodziewanie dużo. Konieczna jest też kontrola pracowników. Chodzi o proste, ale ważne rzeczy: czy mają czyste ręce, czy nie palą papierosów na rowerze, czy nie jedzą kanapek siedząc na siodełku. To nie tylko kwestia higieny, ale też dbania o dobry wizerunek marki.
Wydłużyć sezon
W tym sezonie w całej Polsce jeździły 42 rowery z logo Fresh Bike. Sprzedawały nie tylko cytrynową lemoniadę, ale też nowy napój Virgin Mojito. Sezon na ten biznes, niestety, skończył się wraz z latem. Aby franczyzobiorcy mogli zarabiać także jesienią i zimą, firma postanowiła poszerzyć ofertę.
– Pracujemy nad nowym, korzennym napojem, podawanym na ciepło. Właśnie go testujemy. Pierwsze reakcje z rynku są bardzo dobre. Mamy także ciepłą wersję naszego flagowego produktu, czyli lemoniady cytrynowej. Dzięki temu będzie możliwe przedłużenie sprzedaży ulicznej – mówi Paweł Bonisławski, dyrektor handlowy marki Fresh Bike. – Nasze rowery mogą też pracować na różnego rodzaju eventach czy chociażby w galeriach handlowych. Nasi franczyzobiorcy już mają zakontraktowane imprezy na październik i listopad.
Fresh Bike nadal poszukuje franczyzobiorców. Dobre, dochodowe lokalizacje to miejscowości turystyczne, np. kurorty nadmorskie, czy miejsca z atrakcyjnymi zabytkami.
– Szukamy partnerów np. w Krakowie, Zakopanem, czy Karpaczu – zachęca Paweł Bonisławski. – Franczyzobiorcom zapewniamy wyłączność terytorialną, pomoc w uzyskaniu potrzebnych zezwoleń, szkolenie, uniformy dla obsługi, wsparcie marketingowe.
Konrad Hanc ma nadzieję, że jego rowery jeszcze w tym roku zarobią. Planuje w przyszłości dokupić kolejne.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej