Abc kołem się toczy

Eurocash testuje nowy, mobilny koncept handlowy. Pytamy o warunki współpracy we franczyzie.
Pierwsze informacje o tym, że franczyzodawca chce zaskoczyć nowym formatem handlowym, pojawiały się już na początku roku. W lutym Eurocash zapowiedział start projektu „abc na kołach”, czyli mobilnej wersji popularnych osiedlowych sklepów spożywczych. Samochody przystosowane do przewozu i sprzedaży żywności wyjechały na ulice we wschodnich regionach Polski, a w przypadku sukcesu miały pojawiać się w kolejnych częściach kraju.
Wygląda na to, że testy się powiodły. Jak podaje portal dlahandlu.pl, sądząc po aktualnych ogłoszeniach o pracę firma szykuje się do rozwoju nowego formatu na Mazowszu i Lubelszczyźnie. Obecnie prowadzone są nabory kierowników sklepów mobilnych w Łukowie, Białej Podlaskiej i Siedlcach. Wiadomo, że mobilna sieć ma być rozwijana na zasadach franczyzy. Zapytaliśmy centralę o warunki współpracy na licencji, ale przedstawiciele firmy nie chcą zdradzać szczegółów, dopóki nie dopracują konceptu w 100 proc.
– Wciąż jesteśmy na etapie testowania różnych rozwiązań technicznych, jak i operacyjno-biznesowych. Dopasowujemy strategię marketingową do potrzeb finalnych klientów oraz sprawdzamy kierunki i możliwości rozwoju projektu – powiedział nam Jan Domański, rzecznik Grupy Eurocash.
W sieci abc działa obecnie ponad 7 tys. sklepów. Oprócz tej marki w ramach grupy działają jeszcze takie franczyzowe marki, jak Groszek, Delikatesy Centrum, Euro Sklep i Lewiatan. W II kwartale 2015 r. sprzedaż Grupy Eurocash sięgnęła 5,18 mld zł i była o blisko 21 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2014 r. Zysk netto wyniósł natomiast 51,6 mln zł i był o 4,6 proc. wyższy niż przed rokiem.
– Rynek dóbr szybko zbywalnych w I półroczu tego roku pozostawał pod wpływem silnej konkurencji i presji deflacyjnej – ceny żywności i napojów bezalkoholowych spadły w tym okresie średnio o 2,9 proc. Grupa Eurocash w tych warunkach zanotowała dynamiczny wzrost sprzedaży, na który złożyły się w dużej mierze dokonane w ubiegłym roku przejęcia oraz konsekwentny rozwój organiczny. Łączna sprzedaż naszej Grupy w I półroczu tego roku wzrosła o ponad 22 proc. rok do roku, a wyłączając sprzedaż przejętych firm o ponad 3,5 proc. – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej