Kari wchodzi w nowe buty

Odzieżowy franczyzodawca otwierał do tej pory sklepy własne. Teraz chce przyspieszyć rozwój we franczyzie.
Sieć Kari liczy obecnie ok. 40 sklepów. Wszystkie należą do właściciela marki i działają w galeriach handlowych w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców. Oferta międzynarodowego konceptu opiera się na obuwiu, akcesoriach i dodatkach, ale to buty odpowiadają za 80 proc. sprzedaży.
– Działamy na polskim rynku od 2012 roku. Do tej pory otwieraliśmy tylko własne sklepy, ale ze względu na dużą liczbę zapytań o franczyzę postanowiliśmy udostępnić naszą markę partnerom – zapowiada Krzysztof Barański, dyrektor ds. ekspansji Kari Poland.
Według niego sieć jest w stanie rosnąć nad Wisłą w tempie 5-6 otwarć rocznie. Jeszcze na ten rok szykowane są trzy salony partnerskie. Franczyzodawca nie zdradza szczegółów dotyczących lokalizacji, wiadomo jednak, że sklepy powstaną na Mazowszu i w Małopolsce.
Przedsiębiorcy przystępujący do sieci Kari nie ponoszą opłat wstępnych, ale w biznesplanie powinni uwzględnić koszty wyposażenia i remontu lokalu zgodnie ze standardem marki. Te sięgną ok. 60-80 tys. zł. Projekt pomieszczenia przygotowuje franczyzodawca.
– Sklepy Kari otwieramy w lokalach o powierzchni 150-200 m2. Koncepcja sklepu jest taka, by oprócz bogatej ekspozycji obuwia dać klientom duży wybór dodatków – od biżuterii, przez szale, paski oraz torebki, po bieliznę, stroje kąpielowe, skarpety, rajstopy oraz legginsy – wylicza Krzysztof Barański.
Współpraca w sieci Kari opiera się na tradycyjnym modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie kupuje towaru na własny rachunek – do momentu sprzedaży klientowi ubrania pozostają własnością franczyzodawcy, a partner zarabia na prowizji od sprzedaży. Dzięki temu nie ponosi kosztów niesprzedanych towarów.
– Nie pobieramy opłat franczyzowych, wymagamy jedynie zabezpieczenia towaru w formie weksla. Przekazujemy franczyzobiorcom system kasowy wraz z komputerem – dodaje Krzysztof Barański.
Jak podaje Raport o franczyzie w Polsce firmy PROFIT system, na koniec 2014 roku w branży odzieżowej działało 148 konceptów handlowych. Średni koszt inwestycyji w sklep na licencji sięgnął blisko 200 tys. zł.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej