Array ( [article] => Array ( [pid] => 46086 [country] => pl [article_id] => 94 [article_date] => 2001-02-05 [articletype_id] => 1 [article_title] => Makro oraz Selgros wyłożą 300 mln zł [article_intro] => Makro i Selgros planują w 2001 r. uruchomienie kolejnych hal. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => [secret] => scrtkfd32cb568f099c9774940dda7eed1060 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => makro-selgros-wyloza-300-mln-zl [article_title_striped] => Makro oraz Selgros wyłożą 300 mln zł [dir] => article [article_text_photo] =>

Puls Biznesu poinformował, że dwaj rywale w handlu hurtowym - Makro Cash & Carry oraz Selgros - chcą w tym roku oddać do użytku co najmniej po dwie nowe hale. Każda z firm wyłoży na ten cel około 150 mln zł. Makro zamierza zainwestować w budowę i wyposażenie nowych obiektów około 140 mln zł, a jego konkurent - 150 mln zł.

Makro, należące do niemieckiego koncernu Metro AG, chce w tym roku nadrobić opóźnienia z roku 2000. Wówczas - po raz pierwszy od wielu lat - firmie nie udało się uruchomić nowego obiektu.
- Mieliśmy nieco problemów z protestami miejscowych środowisk kupieckich oraz utrudnień administracyjnych przy uzyskiwaniu pozwoleń budowlanych – powiedział Pulsowi Biznesu Robert Majewski z Makro Cash & Carry. Jego zdaniem, w 2001 r. sieć licząca obecnie 18 marketów powinna zostać powiększona o kolejne 2-3 hale. W tym roku na pewno powinny ruszyć obiekty w Częstochowie i Opolu.

Niemiecki Selgros również coraz śmielej poczyna sobie na naszym rynku, chociaż pod względem liczby obiektów nie dorównuje konkurentowi.
- Licząca siedem placówek sieć zwiększy się prawdopodobnie o dwa obiekty - w Warszawie i Krakowie – zapewniali gazetę przedstawiciele firmy. Uruchomienie hali w Warszawie planowane było pierwotnie na 2000 r. Kraków będzie natomiast nową inwestycją. Selgros chce mieć docelowo w Polsce 15-18 obiektów. Firma nie podaje jednak dokładnych terminów.

Puls Biznesu podał, że według danych CAL Company Assistance, w 1999 r. przychody Makro wyniosły 6 mld zł, a Selgrosa - 737 mln zł. Ani Makro, ani Selgros nie ujawniają wyników za ubiegły rok. Zdaniem analityków, po uwzględnieniu różnic kursów walut i inflacji, realny wzrost przychodów ze sprzedaży w Selgrosie wyniósł w ubiegłym roku 20 proc., a w przypadku Makro Cash & Carry szacowany jest na 5-10 proc.

Więcej: Puls Biznesu, Paweł Janas, 5 lutego 2001

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 11 [author_pid] => 972 [author_name] => Puls Biznesu [authortype_id] => 2 [author_info] => [author_position] => [author_email] => [author_profile] => [display_author] => 0 [author_type] => media [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( ) [author_name_url] => puls-biznesu ) ) [link] => /artykul/94/makro-selgros-wyloza-300-mln-zl/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [article_date_formated] => 05.02.2001 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Makro oraz Selgros wyłożą 300 mln zł

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Puls Biznesu poinformował, że dwaj rywale w handlu hurtowym - Makro Cash & Carry oraz Selgros - chcą w tym roku oddać do użytku co najmniej po dwie nowe hale. Każda z firm wyłoży na ten cel około 150 mln zł. Makro zamierza zainwestować w budowę i wyposażenie nowych obiektów około 140 mln zł, a jego konkurent - 150 mln zł.

Makro, należące do niemieckiego koncernu Metro AG, chce w tym roku nadrobić opóźnienia z roku 2000. Wówczas - po raz pierwszy od wielu lat - firmie nie udało się uruchomić nowego obiektu.
- Mieliśmy nieco problemów z protestami miejscowych środowisk kupieckich oraz utrudnień administracyjnych przy uzyskiwaniu pozwoleń budowlanych – powiedział Pulsowi Biznesu Robert Majewski z Makro Cash & Carry. Jego zdaniem, w 2001 r. sieć licząca obecnie 18 marketów powinna zostać powiększona o kolejne 2-3 hale. W tym roku na pewno powinny ruszyć obiekty w Częstochowie i Opolu.

Niemiecki Selgros również coraz śmielej poczyna sobie na naszym rynku, chociaż pod względem liczby obiektów nie dorównuje konkurentowi.
- Licząca siedem placówek sieć zwiększy się prawdopodobnie o dwa obiekty - w Warszawie i Krakowie – zapewniali gazetę przedstawiciele firmy. Uruchomienie hali w Warszawie planowane było pierwotnie na 2000 r. Kraków będzie natomiast nową inwestycją. Selgros chce mieć docelowo w Polsce 15-18 obiektów. Firma nie podaje jednak dokładnych terminów.

Puls Biznesu podał, że według danych CAL Company Assistance, w 1999 r. przychody Makro wyniosły 6 mld zł, a Selgrosa - 737 mln zł. Ani Makro, ani Selgros nie ujawniają wyników za ubiegły rok. Zdaniem analityków, po uwzględnieniu różnic kursów walut i inflacji, realny wzrost przychodów ze sprzedaży w Selgrosie wyniósł w ubiegłym roku 20 proc., a w przypadku Makro Cash & Carry szacowany jest na 5-10 proc.

Więcej: Puls Biznesu, Paweł Janas, 5 lutego 2001

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €