Drukują i zarabiają

Studenci i absolwenci Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego wpadli na pomysł, jak ułatwić życie polskim żakom a przy okazji zarobić.
– Chcieliśmy, aby każdy student miał możliwość drukowania swoich notatek, materiałów czy prezentacji zupełnie za darmo lub w przyzwoitej cenie na nowoczesnych i ekologicznych drukarkach – mówi Piotr Rek, współzałożyciel start-upu Zeccer.
W ten sposób na pierwszych polskich uczelniach pojawiły się drukarki, na których studenci mogą za darmo wydrukować materiały na zajęcia. Wystarczy wgrać plik do systemu a później za pomocą specjalnej aplikacji na telefon jednym przyciskiem wydrukować materiały na wybranym urządzeniu.
– Zdaliśmy sobie sprawę, ile czasu i pieniędzy sami marnowaliśmy w kolejkach do punktów ksero. Potwierdziły to badania, z których wynika, że przeciętny student w ciągu semestru wydaje 130 zł na materiały niezbędne do tego, żeby zdać sesję. Zadaliśmy sobie wtedy pytanie: co by było, gdyby za te wydruki zapłacił ktoś inny? Tak zrodził się pomysł stworzenia komercyjnych drukarek, które będą drukowały materiały za darmo, ale w zamian za to na wydrukach zostaną umieszczone reklamy. W ten sposób udało nam się połączyć studentów, którzy mogą za darmo wydrukować notatki i reklamodawców, którzy trafiają bezpośrednio do swojej grupy docelowej – dodaje Piotr Rek.
Firma Zeccer miała swój rynkowy debiut dokładnie 8 maja 2014 roku na terenie Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. A już podczas letniej sesji 2015, żacy mogli drukować materiały na 18 drukarkach, które działały w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Poznaniu i we Wrocławiu. Właściciele sieci Zeccer zapowiadają, że do końca 2015 roku sieć będzie liczyć co najmniej 60 drukarek. Ma im w tym pomóc franczyza, z którą wystartowali wiosną tego roku.
– Zaskoczyło nas duże zainteresowanie tym pomysłem. Otrzymywaliśmy wiele zapytań dotyczących możliwości ewentualnej współpracy, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie modelu franczyzowego. Obecnie mamy już pierwszego franczyzobiorcę, a z kilkoma innymi osobami prowadzimy zaawansowane rozmowy – wyjaśnia współzałożyciel Zeccera.
Właściciele Zeccera zarabiają w dwojaki sposób. Głównym źródłem przychodów jest oczywiście sprzedaż reklam, które są umieszczane na bezpłatnych wydrukach. Oprócz tego, właściciele zarabiają również na płatnych wydrukach, które nie mają reklam.
Franczyzobiorcy również zarabiają na przychodach z reklam – jeśli samodzielnie sprzedają reklamy, wówczas w ich kieszeni zostaje 70 proc. wpływów. Jeśli zaś podejdą do biznesu biernie i zajmą się jedynie administrowaniem drukarką (dokładanie papieru, wymiana tonerów), wtedy do portfela wpływa 30 proc. z przychodów z reklam, które zostały sprzedane na daną drukarkę przez centralny dział sprzedaży.
Oczywiście jest też druga strona medalu, a więc koszty. W przypadku franczyzobiorcy największym wydatkiem jest opłata wstępna, która wynosi 25 tys. zł brutto. Kwota ta pokrywa koszty drukarki z pełnym wyposażeniem, dodatkowymi tonerami i obudową na drukarkę. Franczyzobiorca otrzymuje również materiały promocyjne i przechodzi szkolenie.
– Z naszych wyliczeń wynika, że w najmniej angażującym wariancie współpracy franczyzobiorca może zarobić ok. 1 tys. zł. Jeśli samodzielnie zajmie się sprzedażą reklam, wówczas może zarobić nawet 5-7 tys. zł miesięcznie. W ciągu miesiąca, na dobrze rozreklamowanej drukarce we Wrocławiu udało nam się zarobić nawet 10 tys. zł. To pokazuje, że ten biznes ma potencjał – twierdzi Piotr Rek.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej