Firma z potrzeby sumienia

Piotr Chwieralski hołduje zdrowej żywności i angażuje się w charytatywne prace na rzecz ochrony zwierząt. Wybierając franczyzę Bioway kierował się wartościami, które wyznaje.
Dla Piotra Chwieralskiego otwarcie baru wegetariańskiego Bioway nie było biznesowym debiutem. Od wielu lat prowadził firmę zajmującą się monitoringiem pojazdów flotowych w firmach. O branży gastronomicznej, jak przyznaje, wiedział jednak niewiele. A właśnie w niej postanowił otworzyć firmę, która stanowiłaby uosobienie jego przekonań.
- Wraz z całą rodziną jesteśmy zwolennikami zdrowej żywności, a jednocześnie sprzeciwiamy się wykorzystywaniu zwierząt na skalę przemysłową. Pracujemy też charytatywnie na ich rzecz – opowiada Piotr Chwieralski. - Bioway wydał nam się biznesem, który uosabia te wartości, bo promuje wegetariańską kuchnię i zdrowe odżywianie. Poza tym bar ze zdrową żywnością to dobry pomysł na firmę rodzinną.
Pierwszy lokal Bioway uruchomił w kwietniu 2015 roku, w przejściu podziemnym przy warszawskim Dworcu Centralnym. Nie czekając na zwrot z pierwszej inwestycji, postanowił iść za ciosem i w lipcu otworzył drugi punkt, również w Warszawie, tym razem w Centrum Handlowym Wola Park. W obu przypadkach inwestycja sięgnęła nieco ponad 500 tys. zł, a ok. 70 proc. kwoty pochodziło z kredytów.
- Średnio rzecz biorąc bary Bioway notują ok. 100 tys. zł przychodów miesięcznie, z czego ok. 15 tys. zł zostaje w ręku właściciela (przed opodatkowaniem) – mówi Chwieralski.
Zagramy w zielone
- Bez franczyzy nie byłbym w stanie wejść na rynek gastronomiczny – przyznaje przedsiębiorca. - Nigdy wcześniej nie prowadziłem firmy w tej branży, a od franczyzodawcy mogłem nauczyć się wszystkiego od podszewki. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że najtrudniejszą częścią działalności jest umiejętne zarządzanie dostawami. Chodzi o to, by jak najmniej towaru się marnowało, a jednocześnie nigdy go nie zabrakło. Sukces w gastronomii zależy też od doboru pracowników wykazujących duże zaangażowanie, którym można zaufać.
Piotr Chwieralski już myśli o kolejnych otwarciach. Niebawem planuje podpisanie umowy najmu w nowo powstającej galerii Forum Radunia Gdańsk. Jest przekonany, że w Polsce trend zdrowej gastronomii będzie rósł w siłę i któregoś dnia tego typu jedzenie będzie równie popularne, jak na Zachodzie.
- W nadchodzących latach oferta z segmentu „zielonych” barów będzie się powiększać. Prawdziwe hossa dopiero nadejdzie – zapowiada.
Potencjał wydaje się spory. Widać to nawet na samym rynku produktów spożywczych, na którym żywność ekologiczna odpowiada raptem za 0,3 proc. sprzedaży. Według prognoz największego polskiego dystrybutora produktów BIO, spółki Bio Planet, popyt na produkty eko będzie rósł w tempie 20-30 proc. rocznie. A skoro tak, to można się spodziewać, że i bary z zieloną żywnością będą odwiedzane coraz chętniej.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej