Szalony muzyk, zdeterminowany biznesmen

Gdy Jacek Muszyński odkrył knajpę z wyśmienitymi makaronami, postanowił otworzyć taką samą. Dopiął swego, mimo że jej właściciel nie planował rozwoju poprzez franczyzę.
Jacek Muszyński od 20 lat jest obecny na scenie muzycznej. Zespół B-qll, którego jest członkiem koncertuje na całym świecie. Najpopularniejszy teledysk grupy ma prawie 4 miliony wyświetleń na serwisie Youtube. Mimo wielu obowiązków Jacek Muszyński zdecydowałam się na inwestycję w knajpę z makaronami.
– To było marzenie moje i żony od dawna. Nawet kilka razy w tygodniu jeździliśmy do Makkaronów, które znajdują się na warszawskim Powiślu. Podobał się nam się klimat tego lokalu, bardzo smakowało jedzenie. Stwierdziliśmy, że zamiast tracić czas na dojazdy, otworzymy własny lokal w podwarszawskich Łomiankach – opowiada Jacek Muszyński.
Miłość do gotowania i dobrej włoskiej kuchni sprawiła, że państwo Muszyńscy zdecydowali się na otwarcie własnego biznesu.
– Na decyzję o podpisaniu umowy franczyzowej złożyło się kilka czynników. Po pierwsze, wyuczony zawód żony, jest ona kucharką, i podzielana przez nas oboje miłość do jedzenia. W moim przypadku dużą rolę odegrał fakt, że lubię kontakt z ludźmi, a własna knajpa umożliwia prowadzenie wielu ciekawych rozmów z klientami – stwierdza pierwszy franczyzobiorca Makkaron Pasta Bar.
Sami złożyli franczyzodawcy propozycję współpracy. Ten nie poszukiwał franczyzobiorców, ale ostatecznie zgodził się podzielić się z nimi swoim przepisem na udany biznes.
– Od właścicieli Makkaronów otrzymaliśmy duże wsparcie. Zaczęło się od pomocy w pozyskaniu odpowiedniego lokalu, który teraz wynajmujemy. Później wsparli nas w aranżacji wnętrza, kupnie wyposażenia. Lokal jest urządzony według standardu pierwszego lokalu i był to wymóg franczyzodawcy. Sprzęt do kuchni mogliśmy wybrać sami. Otrzymaliśmy również zestaw gotowych przepisów na sosy do makaronów i desery z karty Makkaron Cafe. Na stronie Makkaronów właściciel umieścił również informacje o łomiankowskim lokalu, by wesprzeć nas w działaniach marketingowych – opowiada Jacek Muszyński.
Warunki współpracy z franczyzodawcą ustalane są indywidualnie. Koszt wyposażenia kuchni i lokalu to około 40 tys. zł, a wymagana powierzchnia lokalu to minimum 30 m2. Nie może być ciasno, ale musi być przytulnie. Na wyposażenie wnętrza składa się kilka stolików, wyspa z hokerami oraz otwarta kuchnia. Dania przygotowywane są w gotowych półproduktów. Danie komponuje klient łącząc wybrany rodzaj makaronu z sosami i dodatkami.
– Serwujemy 10 rodzajów makaronów, 10 różnych sosów i dodatki takie jak parmezan, świeże warzywa, sałaty, oliwki. Można z nich skomponować wiele ciekawych dań w zależności od preferencji klienta. Sam stołuje się w Makkronach. Trudno, żeby było inaczej, bo jestem tam praktycznie codziennie. Moim ulubionym jest sos pomidorowy. Ciekawe w smaku jest też pesto z suszonych pomidorów czy pietruszki – mówi Muszyński
Kontakt z dostawcami zapewnia franczyzodawca, dzięki czemu partner oszczędza czas na poszukiwanie wysokiej jakości składników. W lokalu można skosztować też ciast domowej roboty. W knajpie gotuje żona Jacka Muszyńskiego.
–Ten lokal to spełnienie też jej marzeń. Żona jest zawodową kucharką. Wstajemy rano, jedziemy do knajpy. Ona przygotowuje sosy, gotuje makarony, które później są tylko podgrzewane w wodzie, piecze ciasta i robi koktajle. Bez niej ten biznes nie prosperowałby tak dobrze, bo ja nie nauczyłem się jeszcze sztuki gotowania. Mam jednak taki zamiar, aby w przyszłości móc ją wesprzeć w kuchni – stwierdza.
Lokal funkcjonuje w podwarszawskim Łomiankach od marca bieżącego roku. Właściciele już myślą o otwarciu kolejnego.
– Na początku zaskoczyła mnie ilość pracy przy prowadzeniu własnego biznesu. Dodatkowo w weekendy, a czasami nawet w ciągu tygodnia, koncertuję z zespołem. Muszę znaleźć również czas dla czwórki dzieci. Mimo to myślimy z żoną o otwarciu kolejnego lokalu. Być można będą to Makkarony w innej lokalizacji, ale to dopiero pieśń przyszłości – mówi Jacek Muszyński.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej