Sposób na wyższe zyski

Kurierska firma DPD współpracuje z właścicielami sklepów i punktów usługowych. Strefa Paczki uzupełnia ich ofertę.
W Polsce działa 14 tys. sklepów internetowych. Prawdopodobnie będzie ich z roku na rok przybywać, bo np. w Niemczech i Francji jest ich ponad 100 tys. Duża popularność e-sklepów to dobra wiadomość dla takich firm jak DPD, DHL i UPS, bo 25 proc. klientów firm kurierskich to właściciele sklepów internetowych. Co prawda w wyścigu o klienta stanęła także Poczta Polska świadcząca usługi w ramach Pocztexu oraz InPost posiadający w Polsce ok. 1,2 tys. paczkomatów. Do niedawna listę konkurentów uzupełniała Siódemka, ale wszystko zmieniło się w zeszłym roku, kiedy DPD przejęło firmę.
Obecnie sieć DPD Strefa Paczki liczy 550 punktów na terenie całej Polski. Miesięcznie powstaje średnio 50 kolejnych w miastach liczących minimum kilkanaście tys. mieszkańców. Placówki z powodzeniem działają w mniejszych miejscowościach jak Koluszki (14 tys. mieszkańców) i Bytów (17 tys.), a w samej Warszawie jest ich ponad 40. W innych dużych miastach może działać nawet 20-30 partnerów.
– Główne założenie tego przedsięwzięcia polega na umiejscowieniu punktu blisko klienta indywidualnego, tam gdzie mieszka i pracuje, najlepiej na dużych osiedlach lub w ich okolicy oraz przy drogach wjazdowych do miasta. Ich gęstość i lokalizacja jest określana za każdym razem indywidualnie. Wszystko zależy od liczby punktów w miejscowości, nasycenia danego obszaru paczkami i potencjału lokalu – mówi Marcin Michalak, dyrektor operacyjny DPD Strefa Paczki.
Zasady współpracy z DPD są elastyczne, dzięki czemu punkt odbioru i nadawania przesyłek można połączyć z dotychczas prowadzoną działalnością. Najlepiej sprawdzają się działalności usługowe i sklepy przemysłowe, gdzie klient nie musi czekać w kolejce.
– Do momentu nawiązania współpracy mój punkt oferował elektroniczne papierosy i akcesoria do nich – wspomina Wojciech Sobaszkiewicz, partner DPD. – Szukałem możliwości rozszerzenia swojej działalności. Po zapoznaniu się z ofertą DPD Strefa Paczki doszedłem do wniosku, że usługi kurierskie oferowane w moim punkcie dają mi takie możliwości. Dodatkowe przychody są dla mnie uzupełnieniem biznesu. Strefa Paczki nie koliduje z dotychczasowym profilem działalności, dlatego chętnie podjąłem współpracę. Mój punkt DPD Strefa Paczki jest jedyną placówka w okolicy, która oferuje usługi kurierskie. Przed moim sklepem wisi baner reklamowy, a w środku punktu reklamy DPD. Musiałem także zainwestować w zakup wagi.
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej