Woda na licencji

Franczyzobiorca firmy Pierrot Woda Źródlana zarabia na dystrybucji butelkowanej wody, której nie można kupić w ogólnodostępnych sklepach i hurtowniach.
Z badania Gfk Polonia wynika, że przeciętna polska rodzina kupuje rocznie średnio 98 litrów wody gazowanej, wydając na ten cel mniej więcej 80 zł oraz 124 litry wody niegazowanej za sumę 120 zł. Ale porównując te wyniki z danymi z poprzednich lat widać, że spożycie wody mineralnej, nieznacznie, acz maleje. Na wyniki finansowe producentów wody mineralnej negatywnie wpływają choćby coraz częstsze akcje i kampanie promujące pice wody z kranu. Zdaniem Roberta Płuciennika, właściciela marki Woda Pierrot powodują one spadek spożycia wody butelkowanej, ale zarazem wpływają na podniesienie poziomu jakości tych dostępnych na rynku, gdyż przedsiębiorcy chcą podkreślić ich mocne strony w zestawieniu z wodą z kranu.
– Woda źródlana posiada wiele atutów i cech niedostępnych dla kranówki. Podstawową jej wartością jest fakt, że jest ona biologicznie czysta, a zatem konsument ma kontakt z produktem w dokładnie tej samej postaci, w jakiej występuje w naturze. Z kolei woda z kranu, aby nadawać się do picia podlega procesowi uzdatniania, a jej jakość i walory smakowe zależą od stanu wodociągów i stacji uzdatniania wody. Aby nadawała się do picia, musi bowiem zostać poddana szeregowi procesów również za pomocą substancji chemicznych, które zabezpieczają ją przed występowaniem niepożądanych bakterii – tłumaczy Robert Płuciennik.
Woda Pierrot sprzedawana jest w szklanych butelkach, bo franczyzodawca dba, aby produkty przez niego sprzedawane nie zanieczyszczały środowiska.
– Postawiliśmy na szklane butelki, by wyróżnić się na tle konkurencji i zaoferować konsumentom produkt niespotykany w szerszej dystrybucji i w korzystnej cenie. Naszym zdaniem woda w opakowaniu szklanym ma wyższe walory smakowe, niż ta z plastiku, czy tym bardziej z kranu. Ponadto zwrotne opakowania szklane są bardziej ekologiczne. Ilość generowanych przez ludzi odpadów, wśród których są oczywiście jednorazowe opakowania plastikowe, stanowi duży problem dla środowiska, szczególnie, gdy odpady te nie są segregowane czy poddawane recyklingowi – mówi Robert Płuciennik.
Producent Wody Pierrot działa na rynku od 1991 roku, ale licencję na swój biznes oferuje od niedawna. Franczyzobiorcy mają się zajmować dystrybucją wody marki Pierrot. Zainwestować muszą 28 tys. zł. Ta kwota obejmuje towar na start w postaci 24 tys. butelek z wodą i innymi napojami, zakup opakowań, w które są pakowane butelki do samochodu, program komputerowy ułatwiający obsługę klientów i wymianę pustych opakowań i materiały reklamowe. Oprócz tego powinni zainwestować w samochód dostawczy. Potrzebny jest także magazyn o powierzchni min. 50 m2 na jeden samochód.
Produkty firmy nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klient może je nabyć tylko od lokalnego dystrybutora, którymi są właśnie franczyzobiorcy. Każdy dystrybutor ma wyłączne prawo sprzedawania produktów marki Pierrot na określonym w umowie franczyzowej terenie. Firma przekonuje, że dzięki dostawom prosto do domów klientów i omijaniu hurtowni i sklepów, może zaproponować lepszą cenę dla klienta i marżę dla franczyzobiorcy. Do tej pory na współpracę z firmą zdecydowało się 18 franczyzobiorców.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej