Doświadczeni chcą franczyzy

Do niedawna Re/Max podpisywał umowy franczyzowe głównie z branżowymi nowicjuszami. Ostatnio w szeregi franczyzobiorców coraz częściej wstępują doświadczeni właściciele biur nieruchomości.
– O ile na początku naszymi franczyzobiorcami zostawali w większości pionierzy lub wizjonerzy, osoby bez doświadczenia, np. byli pracownicy korporacji czy matki powracające do pracy po urlopach macierzyńskich, o tyle w ostatnim czasie przystępują do nas również właściciele biur nieruchomości funkcjonujących na rynku od kilku a nawet kilkudziesięciu lat – mówi Ewa Zbrzeżna, dyrektor regionalny Re/Max Polska.
Ostatnio pod skrzydła firmy weszły biura Audyt Nieruchomości z siedzibą k. Olsztyna, Gilis Nieruchomości z Milanówka oraz biuro nieruchomości Lebiedź Nieruchomości. Franczyzodawca pozostaje nadal otwarty na współpracę także z osobami bez doświadczenia w branży, które chcą prowadzić biznes w mniejszych miejscowościach. Biuro nieruchomości w małym mieście, według zapewnień centrali, również może dobrze prosperować. Jako przykład podaje agencję nieruchomości w podwarszawskim 20-tysięcznym Józefowie k. Otwocka.
– Jeżeli biuro znajduje się i działa w lokalizacji, gdzie mieszkań jest jak na przysłowiowe lekarstwo, nie oznacza to, że będzie mu trudniej. W takim miejscu franczyzobiorca i jego agenci mogą skupić się z powodzeniem na sprzedaży gruntów – mówi Ewa Zbrzeżna.
Więcej o lokalizacji i warunkach, które musi spełnić lokal na biuro nieruchomości marki Re/Max przeczytasz na portalu Lokalnabiznes.pl w artykule Lokal na biuro nieruchomości.
Zmiany w prawie
W styczniu ubiegłego roku weszła w życie ustawa znosząca obowiązek posiadania licencji przez pośredników w obrocie nieruchomościami. Eksperci ścierali się w opiniach, jak wpłynie ona na branżę nieruchomościową.
– Nowa ustawa spowodowała wzrost konkurencji na rynku. Poprawiła się jakość obsługi klienta, właściciele biur nieruchomości wprowadzili nowe rozwiązania marketingowo-technologiczne. Anonimowe firmy czy agencje pracujące w oparciu o tzw. umowę otwartą, czyli umowę podpisywaną przez klienta z wieloma biurami nieruchomości naraz, nie mają szans na zapewnienie szerokiego wachlarza usług okołosprzedażowych wysokiej jakości. A tego właśnie oczekują klienci – mówi Ewa Zbrzeżna, dyrektor regionalny Re/Max Polska.
Re/Max działa w 97 krajach, posiada 6750 biur nieruchomości i współpracuje z ponad 100 tys. agentów nieruchomości. W Polsce jest 30 biur marki, w których pracuje ok. 100 agentów.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej