Asortyment na wyłączność

W każdym województwie będzie nas reprezentował tylko jeden franczyzobiorca – zapowiada Dominika Bączkiewicz, prezes zarządu EFK24 sp. z o.o.
Co o branży powinna wiedzieć osoba, która chce zarabiać na handlu kosmetykami fryzjerskimi?
Przede wszystkim musi zdać sobie sprawię, że jest to bardzo konkurencyjna branża. Większość kosmetyków fryzjerskich różnych marek można kupić wszędzie: w internecie, w drogeriach, hipermarketach, nawet na bazarach. Wszyscy mają tę samą ofertę, chcą być konkurencyjni, czyli tańsi, co powoduje, że marże dramatycznie się obniżają. Tymczasem my stawiamy na marki profesjonalne, które są dostępne wyłącznie w salonach fryzjerskich i rekomendowane przez profesjonalistów. Dlatego marki z oferty EKF24 są dostępne tylko w naszej sieci dystrybucji. Klienci mają pewność, że nie można kupić tych produktów gdzie indziej, po zaniżonej cenie.
Czym różnicie się od konkurencji?
Naszym wyróżnikiem są przede wszystkim marki. To Glynt, Ghd oraz Sojourn. Produkty Sojourn sprowadzamy ze Stanów Zjednoczonych i jesteśmy ich jedynym dystrybutorem na Europę. Markę Sojourn można kupić też w sklepie internetowym, ale jest to przez nas ściśle kontrolowane. Podane tam ceny są cenami detalicznymi i tyle właśnie powinien kosztować produkt także w salonie fryzjerskim, po doliczeniu marży. Tylko że w salonie klient nie zapłaci już za wysyłkę. Natomiast marka Glynt – to nasza linia wiodąca i tutaj skupiamy się tylko na salonach fryzjerskich. Jest dostępna w sklepie internetowym, jednak nie dla klientów detalicznych, ale właśnie dla salonów fryzjerskich, które mogą ją zamówić on line. Poza profesjonalną ofertą starannie budujemy naszą sieć franczyzową. Zapewniamy wyłączność regionalną, co oznacza, że w każdym województwie będzie nas reprezentować tylko jeden franczyzobiorca. W tej chwili funkcjonują dwa oddziały franczyzowe, w województwie mazowieckim i śląskim. W czterech innych regionach mamy oddziały własne, które w każdej chwili są gotowe do przejęcia przez partnerów. W przypadku tworzenia oddziału od podstaw, franczyzobiorca musi dysponować biurem i magazynem. W jego gestii jest też budowa sieci doradców handlowych, zajmujących się bezpośrednio sprzedażą kosmetyków do salonów fryzjerskich. Dlatego powinien znać się na zarządzaniu ludźmi.
Jakie korzyści z przystąpienia do sieci ma franczyzobiorca EKF24?
Gwarantujemy stałą marżę oraz wyłączność terytorialną. Nasz franczyzobiorca nie musi martwić się, że w jego regionie pojawi się konkurencja, która będzie bez jego wiedzy i zgody sprzedawać nasze produkty. Osoba, która zdecyduje się na współpracę z nami zostanie przedszkolna z technik sprzedaży i sposobów dotarcia do klientów oraz zapozna się też z naszymi produktami. Franczyzobiorcy EKF24 oraz zatrudnieni przez nich doradcy handlowi muszę mieć obszerną wiedzę o produktach, którymi handlują, aby umieć dobrać klientom najodpowiedniejszy dla nich kosmetyk. Ale to my jesteśmy od tego, aby im przekazać całe know-how.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej