Księgowy może liczyć... na franczyzodawcę

Partnerzy Tax Safe zaoszczędzą, bo podzielą się wydatkami na oprogramowanie, serwery i ubezpieczenie.
Na rynku doradztwa prawnego i gospodarczego we franczyzie działa kilka firm. Wśród nich znajdują się kancelarie prawne, specjaliści od pozyskiwania unijnych dotacji oraz biura rachunkowe. Właśnie rachunkowością zajmują się partnerzy Tax Safe, którzy prowadzą biznes m.in. w Wieliczce i Łańcucie. Z kolei punkty franczyzodawcy są zlokalizowane w Warszawie, Sopocie i Białej Podlaskiej. Czy koncept o nazwie łudząco podobnej do ogólnopolskiej marki Tax Care przyciągnie franczyzobiorców?
– Franczyza Tax Safe skierowana jest do osób, które skończyły szkoły lub kursy z zakresu księgowości. Inną grupą są pracownicy etatowi biur rachunkowych, zainteresowani otwarciem własnego. Nie wiedzą przy tym, czy sobie poradzą samodzielnie, bo samemu ciężko być na bieżąco w przepisach. Do tego dochodzi odpowiedzialność przed Urzędem Skarbowym, dlatego trzeba wykupić polisę OC, która kosztuje kilka tysięcy złotych. Kolejne wydatki to odpowiednie programy z licencjami, serwery, gdzie będą przechowywane dokumenty i operacje księgowe do 5 lat. Łącznie daje to dosyć spory koszt otwarcia biura rachunkowego. W sieci franczyzowej te koszty rozkładają się – wyjaśnia Daniel Gawryczuk, dyrektor w spółce Tax Safe.
Franczyzobiorcy firmy będą mogli obsługiwać klienta począwszy od założenia działalności gospodarczej lub rejestracji spółki, przez usługę tzw. wirtualnego biura, aż po usługi księgowe, stanowiące kluczową część oferty Tax Safe. Klientami są nie tylko małe, ale także średnie firmy, które prowadzą księgi handlowe. Specjalna aplikacja internetowa pozwala na obsługę obcokrajowców posługujących się językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.
– Każdy partner, który rozlicza klientów pod kątem podatkowym, będzie mógł szybko rozpoznać, kiedy firma traci płynność finansową i zaproponować możliwości finansowania w postaci kredytu lub leasingu – dodaje Daniel Gawryczuk.
Tax Safe pomaga przedsiębiorcom zainteresowanym współpracą pozyskać dofinansowanie w wysokości 40 tys. zł na otwarcie biznesu. Taka kwota wystarczy również na zabezpieczenie finansowe w pierwszych miesiącach po otwarciu firmy, bo do uruchomienia biura wystarczy już 9 tys. zł. Tyle potrzeba na odpowiednie programy komputerowe oraz do obsługi serwera, a także na pięciodniowe szkolenie wraz z noclegiem i wyżywieniem. W szkoleniu bierze udział kilka osób z nowego biura. Wśród tematów omawianych na szkoleniu znajdują się podstawy księgowości, księgowość uproszczona (warsztaty programu Tax Safe), księgowość zarządcza (panel obsługi online) i pełna (warsztaty z programu Symfonia). Franczyzodawca wyposaża partnera w materiały reklamowe: wizytówki, pieczątkę, plakaty, katalogi, ulotki oraz organizuje na jego rzecz kampanię internetową adwords o wartości 1 tys. zł.
– Szkolenie podzielone jest na kilka etapów, w zależności, czy punkt będzie prowadził księgowość pełną czy tylko uproszczoną – kończy menedżer.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej