Biznes nie wyszedł? Nic straconego

Dyskont Czerwona Torebka szuka agentów z doświadczeniem w branży spożywczej. Wśród nich są byli właściciele sklepów.
Przyzwyczailiśmy się pisać o odważnych, którzy zdecydowali się przejść z etatu na swoje. Coraz częściej także zdarza się, że przedsiębiorca z perspektywą zamknięcia swojego biznesu wybiera franczyzę. Jest jeszcze inna możliwość. Dyskonty Czerowna Torebka działają w modelu agencyjnym, co oznacza, że centrala poszukuje doświadczonych właścicieli sklepów spożywczych, którzy zostaną kierownikami nowo powstałych placówek.
- Wśród kandydatów jest wielu przedsiębiorców, którzy do tej pory prowadzili placówki niezrzeszone, ale ze względu na postępującą konsolidację rynku, musieli zakończyć swoją działalność. Otrzymujemy także dużą liczbę zgłoszeń od kierowników niższego szczebla z konkurencyjnych placówek. Takie osoby zazwyczaj bardzo dobrze się sprawdzają w roli agenta Dyskontu Czerwona Torebka - twierdzi Maciej Bartosik z biura prasowego spółki Czerwona Torebka.
Sieć zamknęła rok 2014 liczbą 31 sklepów na terenie 15 polskich województw. W tym roku dołożyła sześć kolejnych, w tym w województwie świętokrzyskim, gdzie do tej pory Dyskont jeszcze nie działał. Punkty ruszyły m.in. we Włocławku, Jastrzębiu-Zdroju, Starachowicach i Pile. Wszystkie otwarte są w godzinach 7-21 przez cały tydzień. To spore wyzwanie, które stoi przed nowymi kierownikami - agentami.
- Zarządzanie Dyskontem Czerwona Torebka wymaga dużych umiejętności organizacyjnych, przede wszystkim z zakresu prowadzenia własnej działalności gospodarczej i koordynowania pracy zespołu oraz wiedzy na temat rynku handlowego. Dlatego od kandydatów oczekujemy minimum dwuletniego doświadczenia w prowadzeniu sklepu - dodaje Maciej Bartosik.
Czy jednak przedsiębiorca, który do niedawna prowadził liczący kilkadziesiąt metrów kwadratowych osiedlowy sklep poradzi sobie z zarządzaniem 10 razy większej placówki?
- Między poszczególnymi formatami istnieje wiele istotnych różnic. W sklepach typu convenience sprzedawca zarządza mniejszą powierzchnią, ale bezpośrednio odpowiada za wszystkie aspekty funkcjonowania sklepu. Natomiast w sklepach wielkoformatowych istnieje większa specjalizacja personelu oraz bardziej rozbudowana struktura. Warto również dodać, że w placówkach małoformatowych większy nacisk kładzie się na obsługę klienta, stosując m.in. różne techniki sprzedaży bezpośredniej. W dyskoncie ten aspekt nie jest aż tak wyeksponowany. Większą rolę odgrywają tu kwestie merchandisingu oraz logistyczne, ponieważ kontrola dostępności towaru jest trudniejsza niż w mniejszych placówkach handlowych - wyjaśnia różnice Maciej Bartosik.
Z danych GUS wynika, że w 2013 roku funkcjonowało około 90 tys. sklepów spożywczych, czyli 3 tys. mniej niż rok wcześniej. Największe straty zanotowały małe placówki handlowe, ubyło także warzywniaków i sklepów mięsnych. Dyskont Czerwona Torebka ma zatem duży wybór potencjalnych agentów. Pytanie tylko, czy przedsiębiorca, który nie poradził sobie z własnym biznesem, odnajdzie się w roli agenta. Dlatego centrala dokładnie powinna zbadać przeszłość zawodową kandydatów.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej