Rezygnacja z własnego szyldu

Co trzeci właściciel sklepu spożywczego rozważa przyłączenie się do sieci. W tym gronie będą także franczyzobiorcy Piotra i Pawła.
Piotr i Paweł zamknął 2014 rok liczbą 115 sklepów. Obroty sieci za rok finansowy 2014 wyniosły 2035 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z 2013 rokiem o 5,6 proc. W minionym roku pod szyldem poznańskiej firmy powstało 17 sklepów. Piotr i Paweł wzmocnił swoją obecność w aglomeracji warszawskiej, trójmiejskiej, poznańskiej i wrocławskiej. Pierwsze supermarkety pojawiły się w Krakowie oraz Częstochowie, a sieć dostępna jest już dla klientów w każdym województwie, w 60 miastach w Polsce.
- Piotr i Paweł prowadzi sklepy w formacie supermarketowym, o powierzchni sprzedaży 700-1400 m2. Optymalna powierzchnia uzależniona jest od lokalizacji sklepu. Nasze sklepy lokujemy w miastach o liczbie mieszkańców powyżej 50 tys. mieszkańców, jakkolwiek prowadzimy też sklepy w mniejszych miastach. Głównym terenem ekspansji są duże miasta - mówi Robert Krzak, wiceprezes zarządu Grupy Piotr i Paweł.
Rok 2014 stał dla franczyzodawcy pod znakiem współpracy z konkurencją w ramach grupy zakupowej, którą Piotr i Paweł współtworzy z Bać-Polem i Topazem, a od niedawna także Polomarketem. Sieć chwali się także rozszerzeniem asortymentu marek własnych do tysiąca produktów. To zasługa marek Piotr i Paweł oraz Kuchnia Polki.
Franczyzodawca oferuje biznes na licencji nie tylko przedsiębiorcom, którzy planują otworzyć własny supermarket. Umożliwia także dołączenie do sieci właścicielom już działających sklepów.
- Dział franczyzy Piotra i Pawła pomaga rozpoczynającym współpracę z siecią franczyzobiorcom. Chcemy, aby już w pierwszym okresie osiągnęli standardy, które nasza firma wypracowała przez ostatnie 25 lat. Oferujemy potencjalnym franczyzobiorcom dowolność źródeł zakupu, przy zachowaniu określonego przez nas asortymentu. Prowadzimy, co miesiąc, kontrolę standardów prowadzenia sklepu, które dla nowych partnerów są niełatwe w utrzymaniu - wyjaśnia Robert Krzak.
SIeci franczyzowe coraz częściej większy potencjał widzą we włączaniu w swoje struktury niezależnych przedsiębiorców. Przemawiają za tym m.in. statystyki. Niezrzeszonych sklepów działa na rynku ponad 40 tys. Zwykle nie przekraczają 40 m2, są jednak także większe placówki. Z badania przeprowadzonego przez Agencję Nielsen na zlecenie Makro Cash&Carry wynika, że co trzeci sklepikarz rozważa przyłączenie się do sieci franczyzowej. Wśród największych zalet takiego rozwiązania ankietowani przedsiębiorcy uznali: ciekawe oferty promocyjne (57 proc.), niskie ceny produktów (52 proc.), wsparcie reklamowe i marketingowe (44 proc.). Decyzja o zmianie szyldu z własnego na sieciowy podyktowana jest zwykle nie chęcią jeszcze wyższych zysków niż dotychczasowe, a po prostu przywrócenie sklepowi rentowności. I najczęściej to się udaje. Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja między placówkami dużych sieci jest również duża, jak między niezależnymi punktami.
- Konkurencja w detalu jest konkurencją geograficzną, zależną od lokalizacji sklepu. Sieci nie walczą więc o klienta w danym segmencie sklepów spożywczych, ale w konkretnym miejscu – twierdzi wiceprezes Piotr i Pawła. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej