Poświęcić się biznesowi

Właściciel sklepu zoologicznego nie może równolegle być dostawcą produktów Husse. Trzeba wybrać.
Husse, producent i dystrybutor suchych i mokrych karm, smakołyków, kosmetyków oraz drobnych akcesoriów dla psów i kotów, posiada już w Polsce 45 franczyzobiorców. Sprzedaż opiera się na bezpośrednim dotarciu do klienta. Przykładem takich działań jest obecność franczyzobiorców w centrach handlowych. Na specjalnych wyspach Husse, w ramach akcji hasłem „Miesiąc zdrowego żywienia”, udzielało porad potencjalnym klientom na temat opieki i zdrowego żywienia psów oraz kotów.
- W ciągu ostatnich 5 lat rynek karm premium dla psów w Polsce wzrósł o ponad 60 proc. Ze względu na wzrost zamożności i świadomości przewidywany jest również wzrost udziału produktów z tego segmentu i dostosowanie rynku do trendów światowych – prognozuje Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska. - Udział segmentu premium w Polsce to tylko 14 proc. całości sprzedaży, na świecie - aż 42 proc. Konkurencja między producentami karmy typu premium jest bardzo duża. Poza liderami rynku - markami globalnych korporacji, takich jak Royal Canin czy Purina Pro Plan, funkcjonuje ok. 100 marek.
Franczyzobiorca Husse podpisując umowę otrzymuje wyłączne prawo do prowadzenia marketingu i sprzedaży produktów marki na określonym terenie. Zazwyczaj jest to obszar zamieszkany przez ok. 200 tys. osób. Może to być zarówno fragment dużego miasta, jak i obszar zawierający kilka mniejszych miasteczek. Atrakcyjność terenu, zdaniem franczyzodawcy, ma drugorzędne znaczenie. Przykładowo w grupie najlepszych bądź najszybciej rozwijających się franczyzobiorców są przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż na terenie Wałbrzycha, Bielsko-Białej, Bydgoszczy, a także na terenach aglomeracji śląskiej.
Wśród najczęściej wymienianych przez przyszłych partnerów obaw pojawia się braku doświadczenia w branży zoologicznej oraz w bezpośrednich kontaktach z klientami.
- Naszą odpowiedzią jest doskonalony w Polsce od ponad sześciu lat program szkoleniowy dla nowych franczyzobiorców. W ramach opłaty licencyjnej przekazujemy komplet materiałów marketingowych potrzebnych do rozpoczęcia działalności oraz wzorcowy zestaw produktów. Zapewniamy również trzydniowe szkolenie wstępne w zakresie prawidłowego żywienia zwierząt, oferty produktów marki Husse oraz zasad prowadzenia biznesu. Szkolenie odbywa się w naszej siedzibie. Następnie organizujemy coachingi sprzedażowe prowadzone w terenie przez innych franczyzobiorców oraz przedstawicieli firmy. Wielu nowych partneró odbywa również tzw. wizyty studyjne u najlepszych franczyzobiorców, aby zapoznać się z najlepszymi praktykami działania – mówi Piotr Cieślik.
Husse nie przewiduje możliwości łączenia jego działalności z działalnością konkurencyjną, dlatego nie współpracuje np. z osobami, które równocześnie chcą prowadzić stacjonarny sklep zoologiczny. Chodzi o pełne zaangażowanie franczyzobiorcy w biznes.
Franczyzodawca jest także aktywny w obszarze działań sponsoringowych. W związku z tym firma kontynuuje współpracę z Fundacją DogIQ, która szkoli i nieodpłatnie przekazuje psy-przewodników osobom niepełnosprawnym. Husse jest także głównym sponsorem Sekcji Psich Zaprzęgów Trango. Z kolei do marca trwa akcja „Nakarm Koty z Cote”, w ramach której wspólnie z marką win Cote Husse przekazuje karmę dla kotów do wybranych przez internautów schronisk w całej Polsce. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej