Jakie wydarzenia na rynku usług kurierskich sprzyjają jego rozwojowi?
Wartość rynku usług kurierskich ciągle rośnie, co jest spowodowane większym udziałem sprzedaży internetowej, również za granicę, oraz coraz częściej wykorzystywanym outsourcingiem transportu przez małe i średnie firmy. Pozbywają się one własnej, niewielkiej, ale za to kosztownej floty i dostawy realizują przesyłkami kurierskimi.
Jaka lokalizacja jest najlepsza dla punktów przesyłek kurierskich?
Spośród ponad 60 punktów epaka.pl prawie wszystkimi zarządzają franczyzobiorcy. Ostatnie otwarcia miały miejsce w Lublinie, Świdniku i Żarach. Właśnie w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców biznes sprawdza się najlepiej. W tym biznesie wyjątkowo trudno wybrać idealną lokalizację. Nie wymagamy, aby lokal był w ścisłym centrum. Ważne jednak, żeby znajdował się na parterze, posiadał miejsce parkingowe, a widoczna i oklejona witryna będzie najtańszą formą reklamy.
Która część know-how w tym biznesie jest dla franczyzobiorców najważniejsza?
Niezbędnym elementem prowadzenia punktu przesyłek kurierskich jest dostęp do platformy wysyłkowej, dzięki której partnerzy mogą korzystać z pełnej oferty usług sześciu największych firm kurierskich. Serwis błyskawicznie wycenia przesyłkę i przekazuje informację o gotowej do nadania paczce kurierowi.
Kto najlepiej sprawdzi się w roli partnerów epaka.pl?
Preferujemy współpracę z osobami, które albo prowadziły już działalność gospodarczą, albo mają doświadczenie w bezpośredniej obsłudze klienta. Nie jest to jednak warunek konieczny. Istotne, żeby partner lub jego pracownik nauczyli się, jak sprawnie korzystać z platformy wysyłkowej i profesjonalnie obsłużyć klienta.
Jak wygląda sezonowość w państwa branży?
Na podstawie naszego kilkuletniego doświadczenia nie zaobserwowaliśmy wyraźnego spadku obrotów w żadnym okresie, ale - jak niemal w każdej branży - sezon przedświąteczny będzie charakteryzował się wzrostem, a sezon urlopowy może spowodować spadek obrotów. Nie są one jednak znaczące.
rozmawiał (dw)
Daniel Wilk od 2008 roku pracuje w redakcji miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING i portalu Franchising.pl. Jest redaktorem prowadzącym portal oraz autorem tekstów doradczych, biznesowych i wywiadów. Pomaga deweloperom w komercjalizacji centrów handlowych. Organizuje i prowadzi szkolenia w ramach Akademii Franczyzy.
Absolwent Wydziału Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego ze specjalizacją Komunikowanie Społeczne i Doradztwo.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 182811 [itemserver_id] => 45384 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 412/dfe/wilk-daniel.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => daniel-wilk ) ) [link] => /artykul/8915/biznes-opakowany-wyslany/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79321 [country_item] => pl [description] => Wartość rynku e-commerce wyniosła na koniec 2013 roku ponad 26 mld zł. To zasługa 14 tys. sklepów internetowych działających w Polsce. Coraz większa sprzedaż online przekłada się na lepszą sytuację firm świadczących usługi kurierskie. Na zdjęciu: Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl [path] => 408/233/dariusz_chornicki_epaka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 28734 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79322 [country_item] => pl [description] => Wartość rynku e-commerce wyniosła na koniec 2013 roku ponad 26 mld zł. To zasługa 14 tys. sklepów internetowych działających w Polsce. Coraz większa sprzedaż online przekłada się na lepszą sytuację firm świadczących usługi kurierskie. Na zdjęciu: Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl [path] => a4b/1b8/dariusz_chornicki_epaka1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 28735 ) ) [question_of_week] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79323 [country_item] => pl [description] => Wartość rynku e-commerce wyniosła na koniec 2013 roku ponad 26 mld zł. To zasługa 14 tys. sklepów internetowych działających w Polsce. Coraz większa sprzedaż online przekłada się na lepszą sytuację firm świadczących usługi kurierskie. Na zdjęciu: Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl [path] => c8f/8c9/dariusz_chornicki_epaka2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 100 [img_height] => 133 [itemserver_id] => 28736 ) ) ) [og_image] => 408/233/dariusz_chornicki_epaka.jpg [article_date_formated] => 26.11.2014 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79321 [country_item] => pl [description] => Wartość rynku e-commerce wyniosła na koniec 2013 roku ponad 26 mld zł. To zasługa 14 tys. sklepów internetowych działających w Polsce. Coraz większa sprzedaż online przekłada się na lepszą sytuację firm świadczących usługi kurierskie. Na zdjęciu: Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl [path] => 408/233/dariusz_chornicki_epaka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 28734 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79321 [country_item] => pl [description] => Wartość rynku e-commerce wyniosła na koniec 2013 roku ponad 26 mld zł. To zasługa 14 tys. sklepów internetowych działających w Polsce. Coraz większa sprzedaż online przekłada się na lepszą sytuację firm świadczących usługi kurierskie. Na zdjęciu: Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl [path] => 408/233/dariusz_chornicki_epaka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 28734 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => epaka.pl [id] => 1231 [type] => 13 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/1231/epaka-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 75815 [country_item] => pl [description] => [path] => d3f/adf/epaka-logo-duze.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 182 [itemserver_id] => 25081 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 204317 [country_item] => pl [description] => [path] => ecf/301/epaka.pl_grafika.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50715 ) ) ) ) ) )Biznes opakowany i wysłany

Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl, wyjaśnia, gdzie warto otworzyć punkt przesyłek kurierskich i dlaczego branża będzie się rozwijać.
Jakie wydarzenia na rynku usług kurierskich sprzyjają jego rozwojowi?
Wartość rynku usług kurierskich ciągle rośnie, co jest spowodowane większym udziałem sprzedaży internetowej, również za granicę, oraz coraz częściej wykorzystywanym outsourcingiem transportu przez małe i średnie firmy. Pozbywają się one własnej, niewielkiej, ale za to kosztownej floty i dostawy realizują przesyłkami kurierskimi.
Jaka lokalizacja jest najlepsza dla punktów przesyłek kurierskich?
Spośród ponad 60 punktów epaka.pl prawie wszystkimi zarządzają franczyzobiorcy. Ostatnie otwarcia miały miejsce w Lublinie, Świdniku i Żarach. Właśnie w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców biznes sprawdza się najlepiej. W tym biznesie wyjątkowo trudno wybrać idealną lokalizację. Nie wymagamy, aby lokal był w ścisłym centrum. Ważne jednak, żeby znajdował się na parterze, posiadał miejsce parkingowe, a widoczna i oklejona witryna będzie najtańszą formą reklamy.
Która część know-how w tym biznesie jest dla franczyzobiorców najważniejsza?
Niezbędnym elementem prowadzenia punktu przesyłek kurierskich jest dostęp do platformy wysyłkowej, dzięki której partnerzy mogą korzystać z pełnej oferty usług sześciu największych firm kurierskich. Serwis błyskawicznie wycenia przesyłkę i przekazuje informację o gotowej do nadania paczce kurierowi.
Kto najlepiej sprawdzi się w roli partnerów epaka.pl?
Preferujemy współpracę z osobami, które albo prowadziły już działalność gospodarczą, albo mają doświadczenie w bezpośredniej obsłudze klienta. Nie jest to jednak warunek konieczny. Istotne, żeby partner lub jego pracownik nauczyli się, jak sprawnie korzystać z platformy wysyłkowej i profesjonalnie obsłużyć klienta.
Jak wygląda sezonowość w państwa branży?
Na podstawie naszego kilkuletniego doświadczenia nie zaobserwowaliśmy wyraźnego spadku obrotów w żadnym okresie, ale - jak niemal w każdej branży - sezon przedświąteczny będzie charakteryzował się wzrostem, a sezon urlopowy może spowodować spadek obrotów. Nie są one jednak znaczące.
rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej