MZGZ bez opłat franczyzowych

Wiele firm odzieżowych opiera swój model współpracy na depozycie. Inaczej jest w przypadku francuskiego producenta i dystrybutora odzieży męskiej.
W 2013 roku rynek odzieżowy rósł w tempie 3,6 proc., a zdaniem analityków PMR obecny okaże się jeszcze lepszy. W dużej mierze za sprawą sieci sklepów najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku.
- Podczas gdy w 2010 roku dziesięć największych detalistów odzieżowych realizowało 31 proc. sprzedaży rynku, w 2013 roku ich udział wzrósł do 42 proc. Pozostałe firmy skupiały się w ostatnim roku raczej na optymalizacji swoich sieci - oprócz otwierania nowych sklepów, zamykały również te najmniej rentowne oraz przeprowadzały remonty starszych placówek – twierdzą specjaliści z firmy badawczej.
O swój kawałek rynkowego „tortu” chce powalczyć też MZGZ, francuski projektant, producent i dystrybutor odzieży męskiej. Sklepy tej marki są dobrze znane w wielu krajach Europy - od Francji i Niemiec przez Czechy i Słowację po Ukrainę. W Polsce sieć partnerską MZGZ od 2010 roku rozwija firma EDGE Team. Ubrania francuskiej marki można kupić w ponad 270 sklepach, spośród których przeważającą większość stanowią punkty multibrandowe.
- Od franczyzobiorców nie pobieramy opłat wstępnych ani miesięcznych. Pomagamy natomiast w urządzeniu lokalu, doborze asortymentu oraz strategii promocyjnej. Przedsiębiorcy mogą też liczyć na nasze wsparcie przy wyborze lokalizacji sklepu, a także na etapie negocjowania warunków najmu – mówi Jarosław Misiurek, franczyzodawca.
Najpopularniejszym modelem współpracy franczyzowej na rynku odzieżowym jest sprzedaż depozytowa. Towar dostępny w sklepie pozostaje własnością franczyzodawcy aż do momentu, gdy kupuje go klient. W ten sposób partner nie ponosi kosztów zatowarowania, a jego przychody pochodzą z prowizji od sprzedaży.
- To dla nich olbrzymie ułatwienie, zwłaszcza w czasie spowolnienia, gdzie liczy się każda złotówka – mówi Iwona Janiak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu sieci Cross Jeans, w której model depozytowy wprowadzono pod koniec ubiegłego roku.
Franczyzodawcy MZGZ zrezygnowali ze sprzedaży depozytowej, ale nie narzucają partnerom limitów zakupowych. Przekonują jednocześnie, że taki model współpracy franczyzobiorcom odpowiada, a towar zamawiany jest przez nich codziennie i dostarczany kurierem z centralnego magazynu.
- Na bieżąco monitorujemy sprzedaż i sugerujemy, jakie produkty warto zamawiać. Narzuty na ceny hurtowe mogą sięgać nawet 150 proc. – przekonuje Misiurek.
Kwota inwestycji we własny biznes spod znaku MZGZ zależy od formy współpracy, na jaką się zdecydujemy. Franczyzodawcy chcą sprzedawać ubrania zarówno do sklepów multibrandowych, jak i patronackich, oferujących wyłącznie produkty MZGZ. W pierwszym przypadku na zatowarowanie i przygotowanie cornera trzeba będzie wydać ok. 30 – 40 tys. zł. Sklep monobrandowy o powierzchni co najmniej 60 m2 wymaga inwestycji na poziomie 120 tys. zł.
- Zależy nam na współpracy zarówno z właścicielami multibrandów, jak i z przedsiębiorcami, którzy poprowadzą sklep pod szyldem MZGZ – mówi Misiurek. – Uważam, że aby odnieść sukces na rynku odzieżowym, potrzeba czegoś więcej, niż tylko znana marka i produkt. W tej branży liczą się atrakcyjne kolekcje, opieka w zakresie ekspozycji i wizualizacji sklepów oraz, co najważniejsze, terminowe dostawy . To wszystko staramy się naszym partnerom zapewnić. (gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej