Z butami w biznes

Przedstawiciel marki 5palców chce zbudować sieć franczyzowych stoisk z butami - tu uwaga - które będą miały pięć palców niczym rękawiczki.
RSA Sport jest wyłącznym dystrybutorem marki 5palców na Polskę. Firma przyciąga potencjalnych franczyzobiorców oryginalnym produktem, czyli dopasowanymi do kształtu stopy butami z pięcioma palcami. Buty produkuje włoska firma Vibram Fivefingers. Tylko kto kupuje takie buty? I po co?
– Noszenie butów z palcami wpływa na wzmocnienie mięśni stóp i dolnych partii nóg. Ponadto takie buty poprawiają zakres ruchu stawów, stymulując funkcje neurologiczne odpowiedzialne za wyczucie równowagi i zręczność – zapewnia z kamienną twarzą Damian Nowak, dyrektor handlowy marki 5palców. – Nasze obuwie kupują trenerzy, zawodnicy, lekarze ortopedzi, podolodzy i fizjoterapeuci. Ci ostatni polecają je swoim rekonwalescentom. Ale są to buty dla każdego, kto po prostu lubi wygodę i dba o swoje zdrowie – dodaje.
Franczyzodawca zapewnia, że buty marki 5palców dobrze sprzedają się w Ameryce, w Europie firma dopiero rozwija sieć sklepów. W Polsce obecna jest od trzech lat, a sieć franczyzową rozwija od dwóch. Aktualnie w jej skład wchodzi 5 sklepów franczyzowych i 2 własne.
Franczyzobiorcy zainteresowani współpracą z marką 5palców mogą otworzyć wyspę w centrum handlowym, stoisko w sklepie multibrandowym albo samodzielny sklep. Koszt uruchomienia wyspy handlowej wynosi ok. 100-120 tys. zł, z czego 70 proc. przeznaczane jest na kupno towaru. Jeśli partner zechce otworzyć samodzielny sklep marki, wówczas inwestycja może wzrosnąć do nawet 200 tys. zł (w zależności od powierzchni i stanu lokalu). Najtańsza opcja współpracy to uruchomienie stoiska firmowego w ramach sklepu multibrandowego – 25 tys. zł.
Obecnie franczyzodawcy zależy przede wszystkim na otwarciu sklepu na Śląsku.
– W Warszawie, Krakowie, we Wrocławiu i Trójmieście mamy już wystarczającą liczbę przedstawicieli marki 5palców – mówi Damian Nowak. (dp)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej