Expresowe supermarkety

Tesco wprowadza nowy format sklepów, które powstaną na stacjach paliw. Wcześniej zrobił to Carrefour.
Ćwierć wieku temu Polacy odczuwali deficyt stacji paliw, do których długie kolejki były normą. Gdyby klient z końca lat 80. przeniósł się do dzisiejszej stacji paliw bardzo by się zdziwił, bo te są czasem lepiej zatowarowane w spożywczy asortyment niż niejeden tradycyjny sklep. Pionierem w naszym kraju był Carrefour, który w 2011 roku nawiązał współpracę z BP. Ta jednak trwała niewiela ponad rok. Ale powodem na pewno nie było niepowodzenie mariażu stacji z supermarketem, ponieważ francuska sieć rozpoczęła współpracę w 2013 roku z rosyjskim Lukoilem. W międzyczasie franczyzodawca Intermarche umożliwił swoim partnerom otwieranie stacji paliw tuż obok supermarketu. Obecnie jest ich już prawie 50. Tym razem biznes połączył brytyjskie Tesco i polski Orlen. Supermarkety Tesco Express działające w formacie convenience znajdą się na stacjach Orlenu.
Tesco Express zaoferuje świeże produkty, w tym owoce i warzywa na wagę, produkty znanych marek oraz marki własnej. Klienci będą mogli korzystać w nowych sklepach zarówno z programu lojalnościowego Orlenu (Vitay) oraz Tesco (Clubcard). Pierwszy testowy sklep Tesco Express powstał w Warszawie przy lotnisku na Okęciu.
- Podejmując współpracę pilotażową z Tesco liczymy na wypracowanie rozwiązań, które zapewnią naszym klientom wygodę i szybkość dokonywania codziennych zakupów podczas wizyty na stacji paliw. Liczymy, że efekty współpracy spotkają się z uznaniem naszych obecnych klientów i zachęcą nowych do odwiedzania stacji naszej sieci – powiedział Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen.
W ramach programu testowego planowane jest stworzenie 10 sklepów Tesco Express na wybranych stacjach paliw Orlen w Warszawie, Łodzi i Krakowie. Program testowy potrwa rok.
- Tesco zawsze aktywnie reaguje na zmieniający się rynek oraz oczekiwania klientów. Czerpiąc z doświadczeń Grupy Tesco na rynkach międzynarodowych oraz wykorzystując siłę marki w Polsce postanowiliśmy zaproponować klientom nową jakość w segmencie convenience, bazującą na testowej współpracy silnych i doświadczonych partnerów, jakimi są Tesco i PKN Orlen – powiedziała Beata Gadamska, dyrektor zmian biznesowych, odpowiedzialna za program convenience w Tesco Polska.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej